Prohledat tento blog

pondělí 20. března 2017

Slovo Obuvníkovo


Kecy ve virtuálním a mediálním prostoru jsou jedno, reálný život druhé...
Chmurné vyhlídky   (foto StK)







   Budou volby, které přinesou nějaké výsledky, (jako optimista doufám v to, že dosud ještě ne výrazně zfalšované) na základě rozhodování jednoho každého voliče co pro něj je dobré a co zlé. Podle pragmatického zájmu a na základě praktických zkušeností. Kdo se neřídí tím, kdo zavrhuje vlastní i historickou zkušenost namísto kterých se rozhoduje podle toho co si nechá nalít do hlavy, nezaslouží si lepší osud. Potíž je, když kvůli jeho hlouposti se s ním svezou ostatní. Jenže to je součástí dějin. 




   Co pozorujeme, čeho se obáváme, je důsledkem krize naší civilizace, naší kultury, která má vnitřní příčiny. Zdejší upadající pozitivní národní kultura, v důsledku které se národ rozpouští v obyvatelstvo, přestává být přirozeně odolná. Příčiny to má různé. Napíšu, jestli budu mít čas a hlavně náladu abych mohl s Drakem soutěžit o titul hnusáka roku. Veškeré zmíněné tituly mě také oblažují. 

   Svůj hlas dám ne na základě akademického názoru, na základě ideálního dobra, ale na základě pragmatického zájmu. 

   Chápu, že spousta lidí má vážný osudový problém, i to na základě čeho ho má.
Není to jednoduché. Jenže nechci aby se stal i mým osudem. Ostatně, mé problémy jsou jim lhostejné. Tak jako můj osud. Jsou tvrdě za svým aby přežili. Podle některých blouznivců, bohužel vlivných, bych si ze svého těla měl vyříznout kus masa, dát do hrnce, uvařit a nabídnout k snědku. Jedině tak že si zasloužím nazývat se člověkem. Jenže to bych byl vůl. Já jim, těm rozesírajícím kšeftařům s ideály na to jejich zboží seru. Ta jako na to, co se sluší, co je nevhodné, "nekorektní". Jestliže jsem nekorektně hnusný tak ať. Dávám přednost být nekorektně hnusný než nebýt. Dělá mi to dobře. 

   Na druhou stranu, zdejší volebně či jinak, avšak všeobecně ovlivnitelnou situaci (všeobecný kulturní úpadek není ovlivnitelný z pozice jednotlivce) nevidím jako kritickou. Za mnohými snahami vetřít se do mé přízně vidím snahu po mých zádech vyškrábat se ke korytu. S tím počítám jako s nutnými náklady. Budiž. V té kalkulaci vážím co za co. V politice nejde o kavárenské žvanění, ale o pragmatické zájmy. Třebaže skrývané i za tím žvaněním. 

   Ovšem nevěřím na spasitele. Mezi větším bezpečím a větší svobodou volím větší svobodu. Větší svoboda znamená i lepší možnost se bránit tomu co nechci.


Zaslal Schumacher

24 komentářů:

  1. Také nevěřím na Spasitele.
    Tedy na úspěšného Spasitele. Spíše se nástupu toho spasitele bojím. Ale věrchuška se hrozby nástupu toho úspěšného, charismatického Vůdce bojí víc. I když neví, kdo to bude. Když se nebude věrchuška bát, bude s námi pomocí "orgánů činných v trestním řízení" manipulovat a nahánět nám strach. Málokdo nemá co ztratit. Někdo by mohl ztratit jen málo, jiný toho ke ztracení má více.

    Jinak - i jedinec může o kousek pohnout "veřejným míněním". sice jen kousek a jen na určitou, nedlouhou dobu. (Jan Palach třeba. Nebo Jan Hus.) Nebo en pán, co střílel přes dveře , když za nimi bušil exekutor. Zdá se, že se nic neděje. Prostě dlužník, který nechtěl připustit exekuci. A ohrožoval exekutora střelbou.
    Jenže trest byl drakonický. A pán si tak raději "hópnul" z balkonu. Nesnesl tak velké ponížení. Moc se už o tom nemluví - ale v podvědomí lidí to je. Nic nebude zapomenuto. Ani tahle zbytečná smrt. Bude přičtena k jiným malým vinám systému a jednou pohár přeteče. K tomu pak nebude potřeba zas až tak velkého charisma nového Vůdce.

    P.S.: Všimněte si, jak pozvolna otáčí ČSSD ve vztahu k EU. (Dnešní Zaórálek.) Věrchuška si uvědomuje, kam jde vítr. A že když nebude "s lidem" - tak nebude ve vládě.
    ===
    Babiš není zrovna politik, který by měl moje sympatie. Kšeftař, pragmatik, lhář.
    Ale má čím dál tím větší preference. Proč? Protože jsou "všichni proti Babišovi". Protože se ho bojí. Obyvatelstvo Kotlinky má totiž takový zvláštní smysl pro fair-play.
    Když se podívám na prof. Fialu (ODS), tak konstatuji, že libovolný bezďák má mnohem větší politický "sex-appeal" než on, v brýličkách sublateního prvorepublikového úředníčka.

    OdpovědětVymazat
  2. A do zadele.
    Jen zlomek občanů je ochoten, ne však připraven, bojovat za svoji svobodu. Zvrácenost závisti jde tak daleko, že přátelé lžou vzájemně o svoji preferenci volby, k tomu převažuje touha poškodit někoho "jiného" , když už "já" nemohu, nechci......Až budem všichni tenko sr....t, pak snad možná, ale sám tomu už přestávám věřit. Do hajzlu, do hajzlu, do hajzlu............spasitel není v dohledu.
    4P

    OdpovědětVymazat
  3. A tohle :
    http://www.lidovky.cz/utocnik-z-parizskeho-letiste-mel-v-krvi-alkohol-a-drogy-pit-/zpravy-svet.aspx?c=A170320_204040_ln_zahranici_ELE
    je jen ukázka zoufalé nevycvičenosti Fr. Ozbr. sil hlídkujících na tentokrát Fr. lertišti, (ten druhý voják si nejméně 20 vteřin nevšiml, že mu jeho kolegu přepadl útočník, ukázka sicsil v boji.
    4P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. EK, je už tak nějak vlastností lidského mozku, že nedokáže udržet soustředěnou pozornost déle než v řádu desítek minut. Běžná hodnota dnes kolísá mezi 10 - 20-ti minutami. Dík tomu, že diti dnes nikdo k ničemu nevychovává tím méně aby je nějak vedl ke kázni, je docela úspěch, že běžný hlídkují voják si vůbec něčeho všiml a jakž takž duchapřítomně zareagoval. Mohlo to dopadnout i mnohem hůř.

      Vymazat
  4. Nemám, co bych zásadního dodal k Obuvníkově článku. A také se, jako on, hodlám řídit v nadcházejících volbách svým vlastním zájmem a pragmatickým náhledem. Poslední dobou totiž jaksi významně ožila a začala ve zrychleném tempu salámovou metodou ukrajovat občanské svobody skupina pseudospasitelů v Bruselu, v čele s radioaktivními zmetky Junckerem, Alainem a dalšími „lumeny“. Ještě nevím pro koho se rozhodnu, ale budu v každém případě vybírat z těch, kdo:

    1) Bude vážně hovořit o CZEXITu. Proč? Protože podpisem Lisabonské smlouvy došlo k natolik významné změně a předání pravomocí bruselským nikým nevoleným „spasitelům“, kteří se „rozjeli“ jako banda ožralých námořníků a jsem názoru, že už jedině rozpad tohoto jejich totalitu nastolujícího spolku by je dokázal zastavit. Pro nás by byl aspoň na čas byl záchranou aspoň odchod z něho. Nové normy se dnes už prakticky mohou přijímat bez přístupu veřejnosti a diskuse v europarlamentu, ve zkráceném režimu a bez zbytečných keců a průtahů. První vlaštovkou byla letošní směrnice o držení zbraní. Velmi „osvícený“ to dokument. Ve skutečnosti nikým nevolené holky a nikým nevolení kluci sdělili světu: S teroristy nijak nehneme, protože ani nevíme jak, ani to nechceme a nepřejeme si, aby nám je kdokoliv a jakkoliv ohrožoval na právech a nedej bože na životě, takže zakážeme, nebo zatím aspoň významně ztížíme držení zbraní, které by mohly eventuálně být použity proti nim, A kecat? Ani kecat si do toho nenecháme."

    2) Nepodaří-li se prosadit CZEXIT, budu podporovat toho, kdo bude pracovat na zakotvení práva držet zbraň do české ústavy. Aby se aspoň tato oblast legislativy aspoň hypoteticky vyjmula z pod bruselského vlivu.

    3) Toho, kdo chce rozvíjet přímou demokracii, tedy například odvolatelnost kohokoliv, kdo nepracuje na svém místě tak, jak by měl.

    Těchto voleb bychom rozhodně měli dobře využít k nastolení lepších poměrů zejména co se týče osekání vlivu bruselských spasitelů, udržení a rozvinutí občanských svobod a fungování státu jako takového a to už jen proto, že když to tentokrát poděláme, tak další, jakž takž svobodné a nezfalšované volby, se v dohledném budoucnu konat už nemusí, protože přesně někam sem to celé zatím směřuje a tempo se zrychluje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak by ta odvolatelnost měla funguvat v praxi? Referendum o předčasných volbách, nebo ostrakizace?

      (OS,Ž5%KMBZ)

      Vymazat
    2. Tak, aby nidko v v exekutivě, zákonodárných sborech či justici neměl tu svou sesli pod zadnicí 100%-ně jistou. Určitě by nemělo být snadné někoho odvolat, to proto, aby se tak nedělo kvůli každé prkotině, kdy se někdo cítí býti ošizen na svých právech a chtěl by si to s dotyčným vyřídit jen tak, pro čirou radost ze msty, ale bez reálného důvodu. Na druhou stranu by nikdo neměl být prakticky neodvolatelný a nedotknutelný, neb některé výstupy z justice jsou vyloženě zlovolné, ohavné a vyloženě v rozporu nejenom s morálkou, ale i se zákonem. To samé zákonodárci a to samé kdokoliv z exekutivy, kdo protlačí nějakou lumpárnu, nebo zlodějinu.

      Nad konkrétní formou jsem se nijak do detailu nezamýšlel, ale jsem si vcelku jist, že by se šlo rozhlédnout v zemích, kde už něco takového zdárně funguje, vybrat si, přizpůsobit to našim podmínkám a zkusit to zavést do praxe.

      Vymazat
  5. Kdybych měl možnost volby, zvolil bych zachování EU.
    Jenže než EU s takhle fungující "bruselskou vládou", volil bych odchod.
    To znamená buď že EU se změní, tedy, že bude změněna, otázka je kým a jak, pod jakým tlakem a jak moc to už bude muset být špatné aby to vyvolalo změnu, nebo odchod z EU.
    Ale i v tom bodě jsem pesimista, protože za většinou toho co nás trápí, jsou naši představitelé. Prakticky za vším, protože by stačilo říci NE.

    Chápu, že záležitost práva na zbraň je atraktivní politikum, jenže je šlehačkou na dortu. Právo (svoboda) občana se bránit je širší než právo držet palnou zbraň na jednotné střelivo. V případě, že zůstanou zachována nynější pravidla, nic to nemění na tom, že právo na účinnou obranu je nejen zákonem, ale i jeho interpretací omezeno. Mít právo na zbraň a přitom být velmi omezen v jejím použití a navíc bez právní jistoty, jdou proti sobě. Tak i nynější stav je nevyhovující. Ovšem bylo by nedobré, kdyby byl ještě zhoršen.

    Potíž je v tom, že vybrané a předkládané nedobré jevy jsou součástí komplexu jevů, které mají komplexní příčinu. Tou je obecný úpadek mravní, kulturní a národní, projevující se v každodenním životě. V úpadku "kultury všedního dne". V relativizaci hodnot. V důsledku vývoje posledních desítiletí, jeho příčin a předchozího vývoje na který a do dneška musíme se dívat jako na kontinuum, ne vybírat si z dějinného kalendáře jen co se nám líbí pro nějaký aktuální účel. To platí obecně, nejen o nás. Jednu z příčin úpadku, připouštím, že možná, i nejvážnější, je úpadek křesťanství jako základu zdejší civilizace, jako spojovatele a jako hráze proti agresi jiných kultur. To říkám jako agnostik. Příčinu vidím ve středověkém feudálním zakonzervování katolické církve, ale i v obdobném zaostávání církví jiných, v jejich neschopnosti přijmout výsledky poznávání světa, ve vyprázdněných rituálech a tvrdošíjném setrvávání na nesmyslech až i modlářství připomínající až lidožroutské rituály, v posedlosti ostatky a jinými nesmysly. Někdo třeba řekne "Ano jsou to hlouposti, ale jsou spojující částí systému víry a proto na nich musíme trvat." Jenže na tomto prohlubujícím se rozporu nelze stavět. To co bylo funkční, třebaže bylo již překonané před staletími, nemůže být funkční nyní. Nevím co s tím, tenhle spojovatel přestává fungovat, leč jiný není. Místo toho jsme trápeni jinými avšak obdobně založenými multikultigender, "oteplovacími" (v přímém i v přeneseném smyslu)a podobnými nesmysly.

    Nevidím "velké východisko". Jen při vědomí toho všeho možnost osobní rezistence opřené o kritický rozum, poznání a pozitivní emoce při sdílení podobného. V každodenním životě, v drobné práci, která udržuje civilizaci, která je jejím skutečným základem. V drobném působení k lepšímu. Bez podléhání tomu, že stačí vybrat nějakou osobnost, která vše změní.

    ...Pane prezidente, já chci jen kousek štěstí...Vy mi rozumíte, Vy mě pochopíte...Vy to zařídíte..."

    Tak to nefunguje a ani nemůže fungovat. V letošním volebním klání bude mnoho emocí, silných i ošklivých slov, odpoutávání pozornosti od podstatného k malichernému. Ať dopadne jakkoli, nepředpokládám, že něco velmi změní. Z důvodů výše uvedených. Ale i v tom lze vybrat špatně nebo méně špatně.

    Nakousnul jsem víc témat a mnoho jich zbývá. Ve snaze, která sama o sobě je náročná, obsáhnout všechno v souvislostech, potkávám méně a méně lidí i jen ochotných o tom tak přemýšlet. Většinou narazím na něco "přes co vlak nejede", na nějaký indoktrinační blok, na neochotu opustit vyšlapaná schémata. Lidé velmi neradi opouštějí útulné pelíšky svých steretypů, iluzí a "pravd".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obávám se, že „EU s takhle fungující "bruselskou vládou"“ už je natolik debilisovaná, arogantní, škodlivá, zabetonovaná, zaťatá, rozhodné a všehoschopná ve snaze neuhnout z nastoleného sebe a nás v to množství počítaje záhubného kurzu ani o milimetr, že odchod a orientace na ochranu našich zájmů před touto hrob všem kopající zdechlinou, je asi jedinou šancí na nějakou verzi nadějí na přijatelnou budoucnost.

      Vymazat
  6. A islám? Co můžeme postavit proti islámu a jeho šiřitelům? Jaký koncept?
    Jestliže nechceme islám, víme co chceme? Tedy kromě plných nákupních košíků...
    Jakou kulturu jsme schopni postavit proti islámu? Když, navíc, sami si zakazujeme se proti němu stavět. Když sami sebe v tom směru kaceřujeme a hrozíme si vězením. Skrze ty, které si svobodně volíme a zákony které oni vydávají. Se záležitostí národní je to podobné. Všeobecně chybí zdravé pevné sebevědomí a vědomí přirozené sounáležitosti. Které byly zavrhnuty (neboť ty přísluší a sluší jen "národům vyvoleným") a nahrazeny multikulturalismem, bezbřehou tolerancí a mravním relativismem. Jestliže budeme pohlceni, nebude to tím, že jiní jsou silnější kdežto my slabší. Fakticky jsme stále v přesile, která nás zvýhodňuje. Naším problémem je, že si zakazujeme ji využít dokud ji ještě máme. Naše zdrženlivost a "civilizovaná" pravidla, vhodná pro "mír" avšak překážející účinné obraně, jsou našimi nepřáteli považovány za slabost. Budou nás okrajovat kousek po kousku až z nás nic nezbude. Tak nakonec budeme muset snášet daleko více zla, než bychom ho sami způsobili svojí včasnou účinnou obranou. Protože jsme "civilizovaní". A protože jsme "civilizovaní", necháme se raději zničit než abychom násilí čelili účinným násilím. Je možné, že abychom přežili, v poměrech které nastanou, nakonec budeme muset použít daleko více násilí než by stačilo použít nyní, i daleko více nespravedlnosti a i zbytečné krutosti, které posléze budou souzeny a odsouzeny. Po nedělním obědě spokojenými soudci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jediný koncept: Nepouštět islám sem a ten, který už je zde, zase vyexpedovat do pryč, odkud přišel. Viz japonský model, jediný dlouhodobě udržitelný. Sami si se svými vlastními problémy už nějak poradíme, ale panovačné a agresivní barbary k tomu opravdu nepotřebujeme.

      Vymazat
  7. Kdyby volby mohly něco změnit, už by je dávno zrušili. Nevím, čí je to citát, ale je velice přesný. Není mi dvacet, abych si naivně myslel, že tím, že půjdu k volbám, něčemu prospěji. Vůči "inteligenci" davu (volby jsou jistou formou davové akce) jsem skeptický, důkazy podporující tento skepticismus mi poskytuje hojně historie. Navíc, všichni víme, co bychom měli, ale kdo tak činí? Čím dál větší parchanti nám vládnou, fašismus instalován důkladně (bez souhlasu úředníka si už ani neuprdnem), nevidím z toho jinou cestu než zas nějakou krvavou - bohužel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to mizivá šance, ale aspoň nějaká a je určitou morální povinností zkusit jí zdárně využít dřív, než se to vydá tou krvavou cestou.

      Vymazat
  8. Ona je to záležitost kulturní. Celokulturní. Lidožravecká kultura se velmi liší od nelidožravecké. S novým náčelníkem v té a oné se nic nezmění. lidožravecká bude mít lidožraveckého, nelidožravecká nelidožraveckého. Nelidožravecká se hned tak nezmění v lidožraveckou. Akorát například hrozí, že nelidožravecká třeba zeleninožravá menšina začne z nějaké příčiny propagovat multižravost, a v rámci ní právo na lidožravost. Tak hrozí, že nelidožravecká rozumu neprostá většina jestliže včas nerozpozná nebezpečí a nezničí ho, bude sežrána.

    Jsem zvědavý kdy bude zakázána pohádka O Smolíčkovi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona ještě není zakázána?!
      Tak je to ještě pořád dobrý... (Volným pádem u třetího patra mrakodrapu.)

      Vymazat
  9. Hrošane, kdyby fašismus. To ve srovnání s tím kam spějeme byl liberální systém. Zlatý Duce. Kdyby se nespaktoval s Hitlerem a nepustil do válčení, nad nějakou drobnou anexí by se dalo přimhouřit oko, když už "demokratické" koloniální velmoci, že, byl by historiky hodnocen sice jako autoritativní, ale zbytečně nebuzerující vládce. Ostatně, co je to nynější "Tripartita", než svazek státu, zaměstnavatelů a zaměstnanců. Fasces.... Tak to tu máme. Akorát místo Duceho Brusel a místo Velké fašistické rady EU parlament.
    Ale asi se mýlím. Asi jo. Měl bych být připraven odvolat a uznat svůj hluboký omyl. Máme demokracii, sami si vládneme, nikdo zvenčí nás nebuzeruje....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obuvníku, tvé "Tak to tu máme. Akorát místo Duceho Brusel a místo Velké fašistické rady EU parlament.
      Ale asi se mýlím. Asi jo. Měl bych být připraven odvolat a uznat svůj hluboký omyl." a ten konec ještě lépe. K tonu dodávám slova velitele gardy Napoleona, generál Cambronne jež vykřikl: „Císařská garda umírá, ale nevzdává se!“ Jiní pamětníci dosvědčují, že odpověděl prostým vojáckým provoláním: „Merde!“ Hovno! A ZA TÍM SI STOJÍM. ŠLŮS.
      4P

      Vymazat
    2. EK, i já se přikláním k tomu, že ta kratší verze odpovědi pana generála, je ta, která svého času opravdu zazněla. Vojáci, když jim zrovna jde o krk a to se v těch dobách dělo relativně často, neplýtvají obvykle dechem na z Marsu spadlé čítankové bláboly, nebo ještě hůř, na spatlaniny dobré leda tak do červené knihovny.

      Vymazat
  10. Jo, ta fotka, je úžasná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano je, ten opičák je velice fotogenický a myslím, že si je toho vědom.

      Vymazat
  11. doporučuji https://www.marinetraffic.com/cz/ais/home/centerx:17/centery:43/zoom:4 při troše trpělivosti a znalosti jmen lodí NNO lze získat přehled o TUR.KANCL. na dovoz EKOMULTOTEROR do EU za rovněž prostředky čelověka fplísni a jiných dobrofekálistů.
    4P

    OdpovědětVymazat
  12. Budu-li znalý a trpělivý - co pak se získanými poznatky mohu udělat?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. OBOHATIT SE bez nutnosti příjem danit (nehmotné plnění) a ještě si odečíst 30T. jako nákladovou položku od základu daně.
      4P

      Vymazat
    2. To závisí na získaných poznatcích samotných a na dalších okolnostech daného okamžiku a místa.

      Vymazat

"Pravidla moštárny" jsou stejná jako v Hospůdce. Spammeři a trollové budou bez milosti likvidováni. Hlasatelé jiných (i opačných) názorů než má Kocour však nikoliv.

Jak se podepsat? >> Komentovat jako >> Název/Adresa URL >>Název a vepsat svůj nick nebo jméno. Pak >> Pokračovat a nakonec >> Publikovat. (Počkat, až to Drak nebo Kocour propustí na obrazovku.)