Prohledat tento blog

pátek 18. října 2013

Výkaz pozorování III, tentokrát poněkud tristní



   Tenhle týden jsem měl dost práce, takže to bude telegrafické shrnutí látky a odkrytí podstaty. Dokážeme ještě maximálně postavit problém. 
Do hloubky věci se už ale nedostaneme...





   Že jsou velké národy xenofobní se říká odedávna. Multikulturalisté se tenhle stav pokoušeli posledních pár desetiletí změnit, ale ukazuje se, že bezúspěšně. Naopak nenávist "k jinému vychování" roste v přímé úměře s jeho obhajobou a "pozitivní diskrimací".  I v Rusku. Typický exemplární případ pro potrestání. Obávám se ale , že to na uklidnění situace stačit nebude.



   Chudáci i chytráci v Severní Africe se přes velkou snahu tamní věrchušky a tamního duchovenstva  chtějí podílet na krásném životě na Západě. Bez ohledu na příkazy Alláhovy. Takže se houfně a riskantně jako lumíci stěhují do zaslíbených krajů Co s tím? Posílit ostrahu hranic? Nebo raději provádět tajné "humanitární torpédování" kocábek, které míří na Lampedusu? Je to jak pohádka o Jezinkách - Bezinkách. "Jen si dva prstíčky ohřejeme a pak hned půjdeme...   Nicméně existují prý i pitomci, kteří na to skočí.


    Tohle  snad ani není zpráva, ale komediální výstup: 

"Soghojan do soudní síně nedorazil, podle svého právníka se omluvil kvůli špatnému zdravotnímu stavu. Nepřišli ani další čtyři obžalovaní, kterým byly potvrzeny tresty od 12 do 18 let. "

Opravdu snad někdo z pánů soudců čekal, že z Arménie, se kterou nemáme smlouvu o vydávání  přestupců zákona někdo přijede do Kotlinky a nechá se zavřít? Z Arménie? Jsou to sice zločinci - ale ne idioti. A co na to  obhájci slavného "vora v zakoně"?  U nich je všechno v pořádku?

   Pan president Miloš I. prý vyjednává s únosci dvou českých dívek. Tedy ne přímo, na to má pochopitelně své lidi, on je jenom jejich mluvčí, že? Kolik bude tahle nebetyčná pitomost mladých "emancipovaných dívek" náš stát stát? Potažmo - stát jsme přece my -  každého z nás? 



   Stejná otázka mě napadá, když vidím hazardéry se svým zdravím i životem - jak sviští po silnicích na dvou nebo čtyřech kolech nebo se vrhají po hlavě do neznámých vod.  Nenechat to raději na přirozeném výběru? Proč mají platit léčení šílených blbů i ti, kteří za volant sedají střízliví a vyspaní a dokonce i ti, kteří za žádný volant nesedají, nesedali a sedat nebudou?





   A podobný případ: Jak je reklamou ovlivněn žebříček životních priorit:


 Co s tím? Nechat hlupáky vyhynout? Přirozený výběr podle Darwina? Vzhledem k faktům, uvedeným výše se zdá, že lidská pitomost vítězí. No dobře, tohle jsou mladí a blbí. Ale co říct na dospělé lidi, kteří si klidně půjčí od Providentu nebo podobné lidumilné společnosti vysoko nad své možnosti a pak hořce pláčou před TV kamerami, že jim exekutoři berou i židli pod zadkem? Neměla by být určitá a nezanedbatelná část našich ovčanů zbavena svéprávnosti?  Nebo se držet biblického "...odpusť jim, neb nevědí, co činí?" 





   Nenávist doslova až za hrob. Tragedie téměř antická, kdyby v sobě neměla tolik prvků trapnosti. Inu, takoví jsme my, lidé. Homo Sapiens. Nahé opice. Možná by ty mladé ženy, které se snažily dostat k funebráckému vozu s mrtvolou zatvrzelého nacistického staříka ukojilo, kdyby se policisté otočili zády a ony mohly vytáhnout rakev ven, rozbít ji sekyrkami a mrtvolu Priebkeho rozsekat na kusy, vplést do kola a vystavit na náměstí.
Možná by se tomu dalo říkat Spravedlnost.  Ale změnilo by se něco? Ano, změnilo. Přibylo by protižidovských nálad. I když hajlujících neonácků není na fotkách moc vidět. Tedy - nenašel jsem žádného. 




   Ale všimněte si nápisů a symbolů na rudé vlajce, kterou mladé ženy zakrývají řidiči výhled. Nic židovského. A ti protestující? Není jich mnoho, novinářů a kameramanů je snad i víc. A ti "profi" demonstranti se vyskytují na mnoha snímcích. Zkuste pohledat stejné osoby na následujících záběrech. 






   Vzhledem k rozruchu, který dolehl až do naší kotlinky se zdá, že soudruzi z Itálie někde udělali chybu. Protože "to" už není žádný "zatvrzelý stoletý nacista a válečný zločinec" mutivrah, ale jen mrtvý člověk. Mrtvola. A do těch se nekope! Bez ohledu na jejích viny za života. To už je jenom biologický odpad po jedinci druhu Homo Sapiens. Vy, co nemůžete samou nenávistí ani usnout, slyšíte? Homo Sapiens! Člověk rozumný!





   A ještě  k hnojometům:  U nás už to některé  taky docela pěkně "bere". Tady je to hákový kříž a ne srp a kladivo, že? Srp a kladivo by nevadilo? Menší zlo?  Proč je menší?  Proč už proti tomu obrázku neřvou naši specialisté na extrémní názory? Kde je žaloba na neznámého pachatele pro "šíření a propagaci nacismu" či jak se tomu správně "zdeúředně" říká?






   I tady je to jenom "Vykonaná Spravedlnost".  Spravedlnost z pohledu útočníků. No a pak to bude zase naopak. Pomsta postižených. A pak opět naopak.  Do nekonečna. Perpetuum mobile. A všichni jen,  po právu, vykonávají spravedlnost. Zpráva je to stará ale symptomatická. A stejně přízračná je i diskuse pod zprávou. Sice neveliká rozsahem, zato dokonale nenávistná. 



   Ještě nemáte dost nenávisti? Tak tady máte jednu lahůdkovou: českou, téměř lidovou. Autor asi nikdy neviděl člověka, který se zhulákal pod obraz. A sám se nikdy, ale nikdy neopil. Možná je vždy střízlivý - ale tak plný nenávisti, že kdyby tenhle článek nenapsal, asi by přetlakem toho pocitu praskl jako příliš nacpané jelito. 


   Když jsem si zjišťoval, kdo je to vlastně Břetislav Olšer, narazil jsem čirou náhodou na jednu dobrou zprávu - je zase o jednoho parazita méně. Tuhle paní jsem neznal, nesledoval nijak podrobně její činnost, ale slyšel jsem rozhovory, které dávala TV - a velice, velice se mi nelíbila. V mluveném projevu je toho totiž slyšet daleko víc, než si mluvčí dokáže připustit. A zdá se, že odhad byl správný. Nicméně tuším, že nám tahle paní po volbách opět odněkud vyleze jako Nesmrtelná teta. 



Takže i já si přiložil polínko a kopl si do mrtvoly - byť jen politické a dočasné.

   Jenže chvíli po dopsání článku se mi slavná Monika Š. objevila na monitoru počítače v celé své uhrančivé kráse (pustil jsem na sebe ČT 24) a začala do kamer mnoha slovy vysvětlovat, že její odvolání a následná rezignace na další funkci (multitasking - symptomatické!) bylo způsobeno politickými tlaky. Asi i bylo, politici z různých stran se celkem shodli, že svůj ÚŘAD vedla špatně, výsledky veškeré žádné, jen publicita ČR v zahraničí byla díky ní velmi negativní, hlavně kvůli tzv. romské otázce*. 
   Působila na mě přesně tak, jako jiní zahnízdění a dobře placení úředníčci kdekoliv. Mnoha neurčitými slovy obhájit svou existenci, svůj VÝZNAM. Její zásluhy jsou značně sporné, ale mluvila do TV kamer vždy, kdy se s Cikány něco šustlo. Přednádražní, protiromské** demonstrace na severu Čech i v Ostravě - vždy se objevila slavná Monika z Prahy a perfektně nalíčená pronesla do objektivu pár ideologických vět. A je jedno, jestli to byly nějaké myšlenky nebo jen vata, výplň, aby se nepřišlo na to, že tu hovoří člověk, který se živí právě tím, že o problému stále hovoří***.

*/ přejmenování Cikánů na Romy byl marný pokus změnit nazírání většiny na ono etnikum. Brzy se zjistilo, že je to jen hyperkorektní záměna slov. Realita se nezměnila.

**/ ty demonstrace měly nezanedbatelnou podporu i tzv. normálních lidí. Nekonaly se přece proto, že někdo má snědou pleť, ale proto, že je s ním velmi těžké žít. Rasismem je to (opět) nazýváno neprávem. No a neonáckové z toho měli reklamu a politický prospěch. A budou mít stále větší, pokud se bude "strana a vláda" k lumpárnám stavět tak laxně, jak se staví. Ať už je to existence zastaváren a sběren, otevřených 24/7 nebo zákony, které umožňují "vyčůránkům bílé pleti" profitovat na cikánských ghetech. 

**/ Tady, na Ostravsku, Monice Š. odjakživa zdatně konkuruje místní apoštol, Ind Kumar Vishwanathan.


79 komentářů:

  1. "I když hajlujících neonácků není na fotkách moc vidět. Tedy - nenašel jsem žádného."

    Asi jste ty fotky nebo videa z Albana neviděl všechny.

    La Repubblica zveřejnila on line celou serii fotografi, kde neonacisti zdraví nacistickým pozdravem, napadají manifestanty, řežou do nich obušky. Poznáte je podle převlečení, na hlavě mají kápě nebo motocyklové přilby, jsou ozbrojeni klacky nebo obušky.
    http://roma.repubblica.it/cronaca/2013/10/15/foto/priebke_ad_albano_laziale_arrivano_anche_i_neonazisti-68675812/1/#1
    Uveřejnila také on line 61 videí o Priebkem a o incidentech v Albanu. Shlédla jsem jen první dvě. Na druhém mluví dcera zavražděného v Ardeatinských jeskyních, která měla jednou krátký pohovor s nacistou. Řekl jí tehdy, že si na nic nepamatuje, ani na jejího otce. Nelitoval ničeho a ani se nekál.
    http://video.repubblica.it/dossier/priebke/albano-neonazisti-attaccano-manifestanti-anti-priebke/143159/141694

    Další videa a fotografie najdete na
    http://www.lettera43.it/cronaca/pribke-funerali-previsti-ad-albano-il-15-ottobre_43675111107.htm

    Chcete-li najít ještě další materiál, stačí, když si zadáte do vyhledávače, jako jsem to udělala já, heslo NEONAZISTI AD ALBANO.

    Ale nebylo toho povídání o nacistovi už dost?

    OdpovědětVymazat
  2. Inu Informace,
    jestli už nebylo o mrtvém stoletém náckovi řečeno dost? Bylo, tolik reklamy si opravdu nezasloužil. Ale není důležité najít na fotkách nějaké neonacisty - věřím, že tam nějací byli. O to mi totiž nešlo vůbec.
    Zopakuji svou pohnutku, kvůli které jsem o věci začal psát: nenávist k mrtvému zločinci neslouží k ničemu jinému, než k rozdmýchávání dalších, antagonistických vášní. Kulturní člověk by měl dokázat, že přesto dokáže nenáviděného mrtvého člověka v tichosti pohřbít a nevyvádět přitom jako necivilizovaný divoch z jihoamerických pralesů. To bláznění totiž nevzniká ze žádných osobních pocitů - zločin se stal už dávno - ale z pohnutek naprosto dnešních, politických. Takže aktivita jiných blbečků, neonacistů, těm "odpíračům pohřbu" přišla vhod jako skvělá záminka k sebepresentaci.
    A spor, zda na fotkách jsou nebo nejsou zachyceni neonacisté a kolik, je právě ono rozmělňování myšlenky, že to celé není důstojné kulturního člověka. Takže mi na závěr dovolte zopakovat moudrou větu onoho divadelního Vévody veronského ze hry Romeo a Julie: "Běžte už k čertu s těmi vašimi rody"!

    .S.: Znáte tu vlajku se srpem a kladivem, kterou dává rozrušená slečna na kapotu furgonu? Montekové nebo Kapuleti?

    OdpovědětVymazat
  3. Výkaz pozorování jako vždy čtivý, tak akorát, podnětný, krásně vyvážený s fotečkama. Jaká škoda, že to není doprovázené ještě, jako Gesamtkunstwerk, ZVUKEM - autorovým hlavním raison d´étre!
    Odp. snad víc. Muisím se uklidnit na zvěřině Na vyhlídce - nesmím se rozčilovat, ale teď jsem to nezvládl: žena mého celoživotního přítele, malíře od Boha a dobráka od kosti, nedávno jsem mu dělal dvě výstavy, je (taky celoživotně) krááva. Jedná za něho, poslouchá telefony, přijímá jeho emaily, odpovídá ve společnosti za něj. Je jeho MANAŽERKA, přitom jím nezastřeně pohrdá. Ovšem nerozezná reprodukci od originálu (fakt!) a neví, kdo je Munch, ale mluví do rozmísťování obrazů, marží, všeho. Zkazila mu tím absurdně (při jeho nečinnosti) už i možnosti výstav. Poprvé letos jsem se do telefonu náhle na*ral, promiňte. Na hrubou robu hrubá záplata. Tož tak. A Dio piacendo - dá-li Bůh... budu po jídle a troše malvazu dobrý. Nejhorší je, že potomkům o svém zdraví psát nemůžu - mají svého dost a jsem tu pro ně, kdykoliv. Tož tak.
    Cosi fan tutte... No, ne - ale ty, co to o nich platí, stojí za to.

    OdpovědětVymazat
  4. Píšete, StK, že "nenávist k mrtvému zločinci neslouží k ničemu jinému, než k rozdmýchávání dalších, antagonistických vášní". Ani vyzdvihování mrtvého zločince na oltář jako mučedníka za správnou věc neslouží k ničemu jinému než k rozdmychávání antagonistických vášní.
    Abych doplnila Vaše informace, dodám pár zpráv o celém incidentu.
    O tom, že neonacisté chtějí využít pohřbu Priebkeho k nějaké velké veřejné manifestaci, se vědělo předem. Chtěli to provést v Římě a tak římský prefekt přesunul církevní pohřeb do Albana v domnění, že se nějaké manifestaci zabrání.
    Celou akci, jak potvrdil i advokát Priebkeho, zorganizovali neonacisti v severní Itálii. Dokonce někteří z nich se domlouvali na Facebooku, jak je snadno zjistitelné.
    http://www.contropiano.org/in-breve/italia/item/19771-brescia-i-fascisti-inneggiano-a-priebke
    Jejich výprava byla sledována policií.
    Úřady zamýšlely provést obřad v tichu a klidu, ale když dostaly echo protifašistické organizace, vypravily tam také své aktivisty. Kolik jich bylo a kolik bylo mezi manifestujícími místních obyvatel, to jsem nenašla.
    Ta vlajka se srpem a kladivem, co klade ta žena na auto, je vlajka mimoparlamentární ultralevicové Rifondazione comunista. Strana je dnes na vymření, v posledních volbách tohoto roku vstoupila spolu s podobnými politickými útvary jako Zelení, Itálie hodnot, Oranžové hnnutí do společného sdružení Rivoluzione civile (Občanská revoluce) se společnou kandidátkou, ale ani tak se nedostala do parlamentu.
    Nevedu spor o tom, jestli a kolik neonacistů je zachyceno na fotkách. Noviny ukázaly dost jasně, že tam byli a že právě oni napadli manifestanty.
    A podle mého názoru nejde absolutně o nějaké rozmělňování myšlenky uvědomit si jasně, že podobné skupiny tu stále jsou, hlásí se k nacistické ideologii a hledají kdejakou příležitost, aby se zviditelnily a získávaly tak nové přívržence.
    Múžeme nebo dokonce máme nad tím zavírat oči?
    Proč nechce Německo pohřbít Priebkeho? Bojí se právě tohohle.

    OdpovědětVymazat
  5. "Neumožnění pohřbu" má za následek právě tyhle nacisticko-ulralevicové tahanice. A reklamu po Evropě. Ale - když to tak chtějí. (A já jim v tom ještě pomáhám. Fuj, už o Priebkem mlčím.)

    P.S.: Dnes ráno, při rozednívání, mě vzbudilo krákání velkého hejna havranů. Zima je za dveřmi - havrani totiž neoposlouchají předpovědi počasí v rádiu, kde slibují dlouhý a teplý podzim.

    OdpovědětVymazat
  6. Pořád tu řešíme relikty minulosti. Ale co třeba tenhle názor Dana Drápala. To vás opravdu všechny nechává chladnými?

    OdpovědětVymazat
  7. "Pořád tu řešíme konflikty minulosti."
    Dobře díte, Stk, on totiž ten konflikt křesťanů s muslimy (a vůbec západního světa s muslimy) je také konfliktem minulosti a minulosti mnohem dávnější než nacizmus minulého století. A není stále aktuální, co říkám, stále víc aktuální?
    Přečtěte si, i pro zábavu, něco na př. o III. křížové výpravě.
    http://cs.wikipedia.org/wiki/T%C5%99et%C3%AD_k%C5%99%C3%AD%C5%BEov%C3%A1_v%C3%BDprava
    Od té oby nás dělí necelých devět set let.

    OdpovědětVymazat
  8. Kocoure,
    právě tohle tohle mi na západní civilizaci vadí, že na jedné straně má plnou hubu multikulti úcty k člověku a na druhé straně nečinně přihlíží vraždění křesťanů. A bojí se ozvat protože ti, proti kterým by se měla ozvat ji mají v hrsti. Mají ropu, plyn, produkují levné zboží pro masy ovčanů, .... Zkrátka, je z nich předpos..ná.
    Jediný, kdo je ještě schopen jakés takés akce jsou USA a Izrael. Izrael má svých starostí s arabáši až nad hlavu (a ""?křesťanská?"" Evropa je spíš na straně arabášů a USA si hřejí svou vlastní mocenskou polívčičku, ve které vybíjení křesťané nemají žádnou váhu (resp. nemají v USA žádného vlivného lobistu.

    Západ vůbec netuší, komu zvoní hrana.
    Zblblý multikulti netuší že jemu.
    Člověk (skupina, stát, civilizace) může dosáhnout nejvýš tolik úcty a vážnosti, o kolik je ochoten se poprat.

    OdpovědětVymazat
  9. Informace,
    rozdmýchávání vášní kolem mrtvého nacisty vyhovuje právě jen náckům a aktivistům aby se zviditelnili (resp. té části establishmentu, které se to hodí k zakrývání skutečných problémů - třeba těch výše zmíněných vyvražďovaných křesťanů. A novináři, ve snaze poskytnout ovcím co nejrychleji co nejšťavnatější kost vlastně nadšeně přisluhují.

    Nic ve zlém Informace, také jste jim na to skočila. Jestlipak si vzpomenete, k čemu odsoudili efesští žháře, který zničil Artemidin chrám?

    OdpovědětVymazat
  10. Někdo už neví roupama co by! Vzrůšo musí bejt, co..
    Dík za indikaci stavu havranů na moravských tocích. To budou tady za dva-tři dny.
    A furt jim kdekdo tvrdošíjně říká vrány. Zvlášť na vekově. No, jak venkovani, tak blízcí přírodě, ji opravdu znají, o tom vím své, co jsem začal jezdit s děckama na rodnou dědinu ženy na Slovácku. Takových pověr a neznalostí o broucích, ptácích, stromech - tvrdá pravda. Oni vijú svoje a hotové. Říkali to staříčci. A tí mosijú mět pravdu, né? Příklad: zlatohlávci lítají hryzat hrozny.

    OdpovědětVymazat
  11. Proč umírajíti lidé? Proč muslimové vraždí na středním východě tamní křesťany?
    Proč člověk, který žil pokojně léta v sousedství s druhým, najednou vytáhne nůž a podřízne mu krk? Anebo podřízne krk jinému člověku, kterého ani nezná?
    Kde hledat příčiny genocid, válek, masového vraždění?
    Otázka se zdá jednoduchá, ale když se zamyslíte, odpověď není tak snadná.
    Ekonomové, politologové, historici vám dají odpovědi různé. Psychoanalytici, instiktivisti vám řeknou, že je příčinou člověku vrozený instinkt sebezničení. Je to tak?
    Jakou roli v tom všem hraje ideologie? Je to primární faktor nebo druhotný?
    Nechci zavádět na toto téma diskuzi, bůh chraň, nikdy bychom se z ní nevymotali. Ale za menší úvahu to stojí.

    Doufám, že jste vrátil z té manifestace zdráv a v pořádku zase domů. A za co manifestovali radikálové?

    OdpovědětVymazat
  12. Já jsem toho názoru, že ta "nenávist až za hrob" tu není pro mrtvé, ale naopak pro živé. Ukazuje názorně novým priebkům (v tomto případě) jak moc je s jejich názory nesouhlaseno.
    Jinak je to, pochopitelně, jen kus (asi už hnijícího) masa.

    OdpovědětVymazat
  13. Myslím Pergille,
    že si nikdo nemyslí, že to velké divadlo s mrtvolou bylo (je) inscenováno pro ni. Té je už myslím všechno jedno a příbuzní se k němu, pokud jsem dobře pochopil, neznají. Spíš mě štve, kdo nám to brání v Priebkeho zakopání.
    A ten červený prapor s nářadím mě docela dostal. Takže sebeprezentace ultralevice - potvrdila Informace. Ale bylo jich tam jen pár.
    Tady jsme měli radikálů několik set - odhaduji tak tři, čtyři. Stovky. Zkazili policajtům sobotu. Zase. A viděl jsem tam i lidi, které bych mezi radikály rozhodně nepočítal. Proč tam tedy lezli? Čechy Čechům?

    Protože všechno souvisí se vším a každá akce způsobí reakci. To je z fyziky pro čtvrté třídy základních škol.
    A mnoha experimenty ověřeno. [;>)

    OdpovědětVymazat
  14. Jak jsem již řekla, nemám prameny, abych mohla tvrdit, že šlo jen o střetnutí opačných extremistů. Manifestaci vedl místní starosta opásaný trikolorou, znakem své funkce a s ním byli i místní občané.
    Pohřební služba byla přerušena knězem, když viděl, že do síně, která byla vyhražena jen pro příbuzné, se narvali neonacisti se zvednutou rukou.
    Že se to mělo zorganizovat jinak, toho mínění jsou dnes i novináři. Už druhý den o Priebkovi ani nemuknou.
    V jakém stavu bude Priebkova mrtvola po tolika dnech, nedali-li ji k ledu, nechci pomyslit. Tady se pohřeb, zvlíšť v létě dělá běhm 48 hodin.
    Oba synové, jeden v Argentině, druhý v USA mlčí.

    OdpovědětVymazat
  15. To Informace:
    Isdeologie? Domnívám se, že sekundární. Bitva o zdroje (vody, potravy, půdy, otroků kdysi, nyní o cokoliv) se přece musí nějak zdůvodnit. A tak jsme si vymysleli ideologii - často splývající s náboženstvím. A pak už běží do nekonečna kolotoč vzájemných pomst. Perpetuum mobile

    Tak jsem foťáky raději nechal doma. Pročež mě nezatkli - byl jsem jen za neškodného čumila. Průběh "demošky" byl standardní, předpověditelný a tudíž nezajímavý. Šel jsem raději domů šít brašny na kolo - až na jaře zase vyrazím.)

    OdpovědětVymazat
  16. Pro Jakuba:
    Vrány šedivky tu loni byly taky. Jednak jsou menší, jednak jinak krákají - ale loni jsem potkal jedno hejno u supermarketu na parkovišti. Takže zas tak vzácné, jak se říká v odborných knihách nejsou. Ale to, co letělo ráno od východu k severozápadu byli havrani polní.

    OdpovědětVymazat
  17. Včera večer obyvatelé Albana uspořádali pochodňový průvod na protest proti římskému prefektovi, že nařídil přemístění pohřbu Priebkeho do jejich města. Byla to a je to pro ně velká urážka.
    V předešlých dnech mluvčí Angely Merkel, Steffen Seibert, prohlásil, že Priebke spáchal ohavné zločiny a že jeho ostatkům je zapotřebí dát vhodné pohřbení.

    Jinak: v Římě velká manifestace odborů, NO TAV (protestní hnutí proti stavbě velkorychlostní železnice Turin-Lyon), sociálních center proti úsporným opatřením vlády.
    Berlusconimu sníženo aoudem na dva roky zbavení občanských práv, rozpadlo se Občanské hnutí Montiho.
    Jak vidíte, pohřeb nacisty lidi od jejich zájmů neodtáhl.

    OdpovědětVymazat
  18. Poslední akt tragikomedie.
    Advokát Priebkeho oznámil, že bylo dosaženo dohody o pohřbení v tajném místě.
    Doufejme, že zůstane tajným na dlouho.
    Takže i my bychom mohli stáhout oponu a diskutovat o něčem jiném.

    OdpovědětVymazat
  19. No pak bych skutečně byl žíznivej vědět (říkal jeden kamarád Pražák), co bude, vykopají-li toho haj*la za padesát či dvěstě let nějací stavaři a přijdou archeologové - !
    Eslipak bude mít u sebe/na sobě nějaké, jak jsem se naučil říkat od synka, markanty - identifikační znaky?
    a VŮBEC - PROČ HO PROSTĚ NESPÁLÍ a nerozpráší po nezvýznamné venkovské silnici, v zimě? Jak to udělaly české svině s popelem oběšených z kauzy Slánský a spol.?

    OdpovědětVymazat
  20. Dobře, dobře, Informace, jsem pro.
    Stejně si ale myslím, že ten "divadelní kus" ještě neskončil, že bude mít ještě aspoň jeden epilog, jednak Priebke byl jen takovým popudem k zamyšlení o příčinách přetrvávající nenávisti mezi lidmi.
    ==========
    jsem s politováním konstatovat, že se mezi vzdělané lidi moc nehodím. Chybí mi to jednoznačné "zadělení", jaké mají lidi, kteří někam patří. Křesťani, ateisti, židé nebo komunisti. Všichni ví, co si kdy mají myslet. Já ne, chybí jistota, že zrovna tohle je správné. Hlupák Gimpl. Znáte tu hru?
    Prostě - rozpaky starého kocoura. Nebo mlíkaře Tovjeho.
    Legrační na tom je to, že zrovna v naší národnostně pomíchané rodině nikdo neměl žádné židovské předky. A já si už před mnoha lety povídal v kuřárně našeho Ústavu s budoucím hlavním českým rabínem Sidonem (že jednou bude rabínem myslím tehdy nevěděl ani on sám) a skvěle jsme si rozuměli.

    OdpovědětVymazat
  21. Krátká návštěva dnešní skinsko-náckovské demonstace ve mě nechala takový hloupý pocit.že je jedno, jestli jsou to Naci-Soci nebo Mlado-Komunisté. V obou případech jsou to mladí ovčané - jen jsou větší než průměr populace a hloupější než průměr populace. Deprimující pohled a poslech.
    Ušiji si ještě nový obal na tiskárnu a pak už "hópnu" pod sprchu.
    =======
    Zlatí moji kocouři! Ti si na nenávisti nepotrpí - i když si občas trochu nafackují. Ale za deset minut už spí svorně vedle sebe na jednom gauči.

    OdpovědětVymazat
  22. Nevím, nač si stěžujete, StK. Že máte pochyby, že nejste "zařazený" do nějakého proudu? Vždyť je to velký plus. Přemýšlíte, děláte si svůj názor sám, nezávisíte na nějakém "mysliteli", nebo skupině fanatiků, kteří papouškují hesla, bezmyšlenkovitě, mechanicky anebo z obavy, aby nevyšli z řady.
    Zbavit se podobného názorového područí je pak nesnadné nebo dokonce nemožné, jak se mi svěřila jedna známá. Po celý život byla komunistka, po pádu berlínské zdi, přeorientaci zdejší PCI se najednou stala ideologickým sirotkem.
    Všichni máme mozek, je to náš velký dar, nesmíme ho odložit stranou nebo ho svěřit jiným, aby jím manipulovali.
    To je tedy můj názor.

    OdpovědětVymazat
  23. Jo ták! No to musel bejt ten, co si ze štetlu vyjel prvně do Vídně,a hned před Ostbahnhofem frčí oslnivý kočár, bělouši - a v něm jenom chlapeček v námořnickém. Tak von honem na ostatní pasanty (ni holt zvědavej našinec ze Lvova, co chtěj): Prosimich, kdo je to v tom kočáru? - Ále, voni ho neznaj? Dyť to je izraelita jako voni. Přece mladej Rothschild! - Jó jó - to je možný jenom ve Vídni: tak malej, a už Rothschild!

    OdpovědětVymazat
  24. Ále, o kocoura v tomto směru nemějte obav. Konstatuje jenom, že rozhodnout se zařadit se do nějakého směru, hnutí, církve, národa, třídy, klanu, společenství - a pak to výslovně či neznatelně a pozvolna provést - to je úleva! Patřím k n i m , n ě k a m , mám v nich oporu, nyní i potenciálně v budoucnu... A najednou zjistit - kolik je n á s , no to přece je už samo potvrzením mé volby.* A už to jede. Dějiny jsou toho plné. " - a pak nastal konec světa." (Dík, stk.) Dříve či později i, překvapivě(!), pro tyhle čisté poctivé prosté nadšence...
    *A je-li n á s málo, či čím dál míň - no tím víc se zatnu!

    OdpovědětVymazat
  25. Informace, "...nesmíme ho odložit stranou nebo ho svěřit jiným, aby jím manipulovali".
    Tak.
    Pozor na výzvy
    "Jste přece civilizovaní lidé, ne zvířata."
    "Přece kulturní člověk..."
    "Nejsme jako oni."
    "Nastav druhou tvář."
    "Měj přece rozum..."
    "...chlebem."
    "Neklaď zločincům odpor."
    "Neodporuj zlu násilím."

    Tohle ovládající říkají ovládaným aby se snáze nechávali obrat o všechno a nakonec odvést na porážku. Mnoho-li je případů, že ti, kteří měli slušnou naději na úspěch se nechali přesvědčit aby nekladli odpor nebo dokonce byli v přesile? Nepočítaně.

    Rozumná providla jsou:
    Nečiním jinému co nechci aby činil mně.
    Když usiluje o můj život nebo mě přepadne aby mě oloupil tak ho zabiju. Tak aby byl mrtev.
    Tak jak kdysi kdesi pronesl jakýsi domorodec : "Moc mrtev."
    Protože těch bezejmenných, kteří naplněni "humanistickými idejemi" nekladli odpor násilí jsou plné jámy.


    OdpovědětVymazat
  26. Hodných, chápajících, tolerantních, vstřícných jsou nakonec plné hřbitovy.
    A v rádiu unikátní sestřih záznamů ze srpna - září 68. Opět se mi otvírala kudla při poslechu Smrka a Saši po příletu od kapitulace v Mockbě. A od osmi na Vltavě hodina o nejsympatičtějším členovi VB - por. Borůvkovi! Tom smutném.

    OdpovědětVymazat
  27. Obuvníku
    Normy morální a normy zákona to je taky pěkné téma k nakousnutí.
    Za prvé nejsou stejé ve všech částech světa, u různých kultur, ve všech dobách. Jsou obvykle stanoveny tak, aby odpovídaly představám o světě, místním zvyklostem, místním dobovým potřebám.
    Za druhé morální normy náboženské nejsou dnes pro lidi závazné, dodržuje je jen ten, kdo je členem církve anebo věřícím. Normy morálky nemusí odpovídat, a taky vždy neodpovídají normám zákona, i když s nimi nejsou v přímém rozporu. Zákony se mění rychleji než morální náboženské normy.
    Normami zákona se musíme řídit všichni, jinak jsme trestně stíháni - tedy když se na to přijde, že jsme zákon porušili. U náboženských norem je také předvídán trest, ale obvykle e umístěn až do období po smrti. To samozřejmě u křesťanství, u jiných náboženství je to různé.
    Jak říkám, je to složité.
    Jestli se do toho chcete pustit ...
    Nemusíte se tedy řídit principy jako Nastav druhou tvář. Neodporuj zlu násilím (to je Tolstoj), Nejsme jako oni (Havel), ale nemůžete beztrestně zabíjet, ledaže by to bylo v sebeobraně, jinak skončíte v base.

    OdpovědětVymazat
  28. Bohužel, Švec má pravdu.
    Často je situace taková, že platí "zabij, nebo budeš zabit". A nemusí to být zrovna dva pistolníci na Divokém západě. Zažil jsem jednou, v mládí, nezabil jsem, ale dost ublížil. Nelituji. Ten s břitvou asi ano - jestli ještě žije. Předpokládám, že jeho geny se už od té doby mezi menšinovou populací nešíří. Chlapec měl prostě smůlu - byl jsem čerstvě doma z vojny a reflexy z výcviku v sebeobraně byly ještě zcela funkční. Dneska by mě asi dokázal podřezat.

    OdpovědětVymazat
  29. Schumacher nášlapný20. října 2013 v 21:05:00 SELČ

    Informace, se sebeobranou je to diskutábl. Dejme tomu, že by se scházelo pár lidí a smlouvali se jak ošklivě naloží se mnou a s mojí rodinou a rozdělí s můj majetek. Neměl bych sebemenší morální problém je zabít dřív než by přikročili k realizaci. Bez ohledu na jejich motiv. Chápu, že s ohledem na existenci nějak napsaného zákona by s tím byl problém. Jakýkoli, technický, jen ne morální.

    Anonymní, dobře učinil, tak to má být. Máte mé rozhřešení i do budoucna.

    OdpovědětVymazat
  30. Já jsem Vás jen chtěla upozornit, Obuvníku, že stát má své zakony a nesnáší, když si někdo dělá spravedlnost sám.
    Ovšem s vyjímkou velkých kriminálních organizací jako mafie, ndranghetta nebo camorra, které si své záležitosi vyřizují podle svého, dokud jim policie a justice nešlápnou na paty.

    OdpovědětVymazat
  31. Koukám,
    že k problému imigrantů na ostrůvku Lampeduse si budu muset oponovat sám. Poslouchal jsem dopoledne rádio a byli tam expert a expertka na imigraci a povídali si o tom, že je třeba stále přijímat migranty, protože... Když moderátorka nadhodila, že jsou kulturně nekompatibilní, oba dva hosté se do ní pustili. Ti dva "big experti" je vlastně lišili jen v jednom - zda je imigrace výlučně problémem hraničních států EU(např. Itálie) nebo se do toho má vložit EU a vydat patřičné "směrnice", které by uprchlíky rozdělovaly všem členům podle určitého klíče. Paní hned jeden navrhla. Pán naproti tomu tvrdil, že všechny má absorbovat Itálie, protože ta má na sto obyvatel jen jednoho běžence a Švédsko třeba sedm, Paní tvrdila, že by se měli běženci rozmísťovat plošně, ať se postarají všichni. Celo dobu jsem byl nervózní a až když jsem debatu vypínal, tak jsem si uvědomil proč. Oba dva vlastně žvanění o problému imigrace živilo. A se skutečným běžencem se setkali vždy jen na chviličku - nebydleli s ním nikdy v jednom domě nebo na jedné ulici a nemuseli si tedy zvykat na jejich často hodně zvláštní zvyky a požadavky.

    Tohle rozdělování rolí (já to navrhnu, někdo to rozhodne, jiný to přikáže a poslední to má provést) ad absurdum je špatně. Stejně jako u doktorů. Specialista předává pacienta ihned jinému, pokud se zjistí, že choroba nepatří do jeho "portfólia". A když je určení choroby nejisté, množná pacoše nechají exnout na chodbě nemocnice mezi chirurgií a internou.

    OdpovědětVymazat
  32. Ho-hò, pánové, chtěli byste je nechat všecky Itálii? Musím vás zklamat, oni imigranti nejsou blbí, z Itálie jim nic nekouká, chtějí na sever, do Německa nebo Skandinávie. Jen ať se tam usadí, tady by jim štěstí nekvetlo.
    A když už za tu cestu tak draze zaplatili, tak z toho taky chtějí něco mít.

    OdpovědětVymazat
  33. Tak! Atomizace úkolů, témat, kompetencí, pracovních polí. A také toho, co vůbec je ten každý s to vidět, vnímat, zhodnotit. POZOR: napadla mne - pouze díky tomu, odkud jsem - dokonalá analogie, úplně nad tím jsem u vytržení (jsem génius!) - totiž svitovský d o p r a v n í k , ten pás přes celé patro každé budovy tu dole! Ráno přijde x lidí, zasednou, pás se spustí, a oni s několika přestávkama dělají pak osm hodin několik pohybů, nejjednodušší algoritmus. Představu o ostatních místech a jejich prac. náplni mají tím menší, čím jsou od té jejich sedačky dál, příp. žádnou.
    Co pravíte?

    OdpovědětVymazat
  34. - a zapomínáme, že v lesích nad námi jsou pořád studánky, prameny, potůčky, zrcátka, a že kolem nich za úsvitu o překot zpívají a zalykají se, chválíce Boha, jenž dal opět další den, ptáci. Jako tady vedle. Člověk si to pustí (já zž asi pětkrát, a budu dál) a náhle je v lese pod hřebenem Vizovských hor, pod valy Světlova, kde je studánka Sojsinka. Smutnou historii toho, jak se v ni přeměnila jedna ubohá nevinná komteska, jsem zaznamenal. Dalších dvacet minut níž dolů lesem mám totiž svůj asyl. Ale sem je to dlouhé.

    OdpovědětVymazat
  35. Kocoure, oponovat Vám nebudu, jen přidám jedno "ale ovšem na druhé straně".
    To co teď napíšu je jen moje doměnka.
    Ti běženci, co se právě tlačí do Itálie jsou z části (něco mezi 0 a 100%)ekonomičtí a z podobné části muslimové, tedy kulturně nejspíš naprosto nekompatibilní. A Evropa je bere.
    Ti, o nichž psal p. Drápal, jejichž vavražďování západ mlčky příhlíží a nehne ani prstem, by byli kulturně mnohem kompatibilnější, pravděpodobně skoro úplně. Rozhodně by netvořili uzavřená nepřátelská gheta.
    Není takovéhle chování zralé na Darvinovu cenu?

    OdpovědětVymazat
  36. Kapitáne, na Darwinovu cenu je většina činů EU. Už aby ji dostala!

    OdpovědětVymazat
  37. Jakube: ANO! Přesně!
    Moderní doba, Chaplin.

    Jenže právě takové já nazývám ovčany. Docela dobře se ovládají někým, kdo "dovidí" jen o kousek dál, než oni. O jeden level výš.
    Odborné znalosti jsou úctyhodné, nejsou-li však doplněny povšechným rozhledem, je ten člověk jen strojkem na plnění úkolů. Složitým, cenným - strojkem. Laborem. Robotem. Nečlověkem.
    ======
    A k tomu mému "patřit do skupiny, strany, církve, stáda". Zase trefa.
    Je složitější nepatřit. Ale znamená to současně se dívat, poslouchat, hodnotit a implementovat. A nést riziko za špatnou interpretaci i implementaci. Ale je to to, bez čeho nelze opravdu žít: Vnitřní svoboda. Svoboda myšlení. To přece znáš. Tohle je pro člověka přece stejně potřebné, jako kyslík.

    OdpovědětVymazat
  38. Informaci:
    Já nechci nechávat nikomu nic. V Kotlince je prostředí tak xenofobní (ne rasistické, xenofobní) a hospodářsky "nezajímaé", že se tu běženci moc neusazují.
    Já jsem zlý člověk: Ano, zůstaň, pokud budeš kromě vzhledu k nerozeznání od našince. Nauč se řeč, přijmi a dodržuj zákony, víru a modus chování. (Vírou se rozumí třeba i bezvěrectví.) Tady je to zařízeno takhle a takhle to tu bude, tady gazdujeme my, židovsko-křesťanská kultura. Tečka.
    Když nechceš - chceš si zachovat své zvyky, svou řeč, svou víru - běž pryč. Tečka.

    OdpovědětVymazat
  39. Tak. "Já jsem zlý, já jsem zlý, já jsem hrozně zlý!!" Odkud to je, sakryš?
    Drobné zpřesnění: s tím mimikri, když je stejný vzhled - nikoliv vždy:
    Kolem mne tu po desítiletí, nejmíň 4O let, žije nemálo vietmanů (místní termín - ?) a Mongolů. Nikdy by mne ani nikoho tady nenapadlo na ně slovně, natož jinak zaútočit. Není důvod*. Slušní, oblečení jak my, vše pro rodinu, čistě a kouzelně zařízené bydlení, nezanedbávají hygienu, výchovu dětí, nechlastají do noci (natož veřejně), neprozpěvují a nehulákají v paneláku přes půlnoc. V práci, resp. krámku od nevidím do nevidím (jak it., I?). A proč by neměli? A snášejí povýšené tykání od buranů Valachů a označování rákosníky... Vysvětluju do úmoru bodrým dobrým intuitivně nad ně povýšeným evropským venkovánkům (E.= venkov, tak, ano?) okolo mne: Sousede, oni tam měli kulturu, kompletní, když ještě Slovani lezli po stromech, abys věděl." ("Ale já vím, ale to byli Číňani - tohle jsou rákosníci?" "Oni přece do č. kult. sféry patřili!!") A Mongoli - v říši chána Čingise a jeho potomků bylo leccos liberálnější a modernější než v dobývané Evropě.
    MMCh malinká vietňamata a mongolata (/c/JS) jsou nejkouzelnější tvorové na světě. Viz Aškenázy: Černá bedýnka - maličkému šikmookátku říká máma Rybičko!
    *) Můj synek své důvody má, a pádné. Vyplývají z jeho profese a zaměření, a musím je brát.

    OdpovědětVymazat
  40. Informace, stát je kdo?

    Zákony? Papíry plné písmen, každou chvíli v jiném pořadí.
    Prakticky stačí desatero, zbytek jsou technikálie. Většinou zbytečné, často i hloupé a bohužel i zhoubné.

    Ostatně není lepší žít v rozporu se zákonem než v souladu s ním být mrtev?

    OdpovědětVymazat
  41. Jakube, ptáci nemohou chválit, protože nečetli katechismus a nikdo to do nich nenatloukal. Zpívají pro samičky a kvůli teritoriu. Stejně tak světlušky -"svatojánští broučci" svítí jen proto aby se navzájem poznali a mohli si zašukat. Ano, Karafiáta jsem četl. Jenže svět se liší od virtuální reality v našich hlavách. Pohádky mohou být pěkné před spaním. Považovat je za skutečnost je malér. Co se týče těch Broučků, to je v podstatě thriller se špatným koncem. Brouček šikanovaný gangem Verunků unikl strašlivé smrti zobákem nestvůrné žluny aby nakonec "poslušně" zmrzl s celou rodinou.

    OdpovědětVymazat
  42. StK, no fuj, takovéhle eklhaft názory neslučitelné s...no prostě neslučitelnés ovčanským kodexem. Takhle by se ovčan neměl vyjadřovat.

    OdpovědětVymazat
  43. Není lepší žít... - před takovou jasnou volbu bych věru nechtěl být postaven!
    Jo, luteránský farář Karafiát na Valašsku, to není vůbec celé pro malé citlivé dětičky. Já jsem až v dospělosti ohromeně zjistil, že když nám z Broučků mám čítala před spaním, vždycky vynechala konec!!!
    Však jestli zmrznou, oni poslušně zmrznou... a co z toho pak mají?
    Víckrát mě napadlo, napsal-li někdy něco obdobného nějaký katolický farář! Nejsem kat. psaní zcela neznalý, jeden z Kat. moderny byl můj prastrýc (no úžasná Vysočina), ale nevím o tom.

    OdpovědětVymazat
  44. Re: Menší zlo? Proč je menší?

    Obecně řečeno, srovnávání je neproblematické pouze u skalárních veličin (i když i tam by mohl nastat spor o znaménko), zatímco ve většině praktických případů máme co činit s vícedimensionálními vektory a tudíž záleží na tom, do kterého směru je budeme promítat, nebo obecněji, jakou zvolíme metriku.
    Nicméně při porovnávání ismů (neboli, jak se jim dříve říkalo, světových názorů (kalk Kantova termínu Weltanschauung)) německý nacismus vyniká hned ve dvou zásadních otázkách, takže takové to házení do jednoho pytle, i když mnohdy může být motivováno snahou zdůraznit škodlivost všech, působí ve svém důsledku také v opačném směru jako snižování závažnosti těch nejzávažnějších.
    Pořadí od nejhoršího k poněkud méně špatným vidím jednoznačně takto:
    1) německý genocidní nacismus;
    2) rasismus konfederačního typu;
    3) islamismus (a jiné fundamentalistické verze abrahamistických monoteismů);
    4) komunismus a jiné totalitarismy.

    Náboženské, nacionalistické (což není pochopitelně totéž co nacistické) a politické ismy jsou "měkčí" než rasizmus tím, že (aspoň teoreticky) dávají nepříteli možnost "dát se k nim", a tím jednak přežít (osobně nebo prostřednictvím svých potomků) do doby, než se nadvláda dotyčného ismu zase zhroutí, a kromě toho i aktivně přispívat zevnitř k jeho rozkladu.
    Abrahamistické monoteismy sice nejsou rasistické, ale svým sexismem se spolu s rasismem řadí do širší skupiny, kterou bychom mohli nazvat hardwareismus, totiž přesvědčení, že tělo je důležitější než duše.
    (Náboženské ismy je také možné posuzovat jednak z praktického a jednak morálního aspektu: pokud někdo považuje za správné, abych byl nelidsky mučen, ale ponechává realizaci tohoto záměru až na onen svět, pak ho klidně mohu ignorovat jako prakticky neškodného, ale je zde z morálního hlediska nějaký rozdíl oproti těm, kteří přikládají svou ruku k dílu už na tomto světě?
    Obecně řečeno, "špatnost" nemusí být úměrná nebezpečnosti, která je kromě toho ovliněna dalšími faktory, zejména tím, jak se dotyčný ismus cítí silný a na co všechno si v dané fázi troufá.)
    Klasický rasismus, který nemá za cíl jiné rasy vyhubit ale "jen" zotročit je sice tragédií pro jednotlivce, ale opět mu ponechává aspoň naději pro budoucnost přinejmenším jeho potomstva, které má šanci přežít dané historické období.
    Proto je nacismus objektivně větším zlem a není tedy divu, že jeho nivelizování na úroveň totalitarismů o tři stupně méně špatných může být považováno za předstupeň jeho propagace.

    OdpovědětVymazat
  45. Rozbor je to pěkný Z.Ž.,
    já bych sice volil jiné pořadí, ale to není důležité. Nehodlám jakkoliv "hodnotit" dějiny - doba se stále mění a co je dnes špatné, může za několik desetiletí být dobré, ba vynikající. A naopak.
    Jde mi o jinou věc a ta je směřována po proudu času. Který z těch -ismů je reálnou hrozbou pro budoucnost. Nacismus to asi nebude, komunismus asi taky ne a rasismus už vůbec ne.

    To Schumacher:
    Ze slušné ovčanské společnosti jsem se vyloučil někdy kolem roku 1968 a pak znova v roce 1989. Takže se ani tak moc nestydím.

    OdpovědětVymazat
  46. Jakube, mně to také zamlčeli. Až dost nedávno se dostal k nezkrácenému textu.

    OdpovědětVymazat
  47. ZŽ, na první místo bych dal mojžíšovský genocidní theonacismus, program vyvoleného národa jako infekční agens prostřednictvím substrátu Bible předaný do budoucnosti. Inspirovanými německými nacisty vylepšený o moderní technologie a organizaci. Prostřednictvím toho měli Židé tu smůlu, že je to po tisíciletích dohnalo.
    Vím, jsem hnusnej. Ale je to tak.

    OdpovědětVymazat
  48. Poznámka : Časem jsem pochopil, proč katolická církev Bibli jako celek lidu znepřístupňovala. Nejeví se mi to jako až tak nemoudré. Všeobecné zpřístupnění některých znalostí může být nebezpečné.

    OdpovědětVymazat
  49. To Schumacher hnusnej:

    Člověk přičichnuvší k východním věroukám by prohodil cosi o "kole osudu", přízemní Evropan zase o "božích mlejnech". U obojího není zaručeno, že to semele tu generaci, která se provinila. Konec konců i v Bibli se píše o pykání potomků za hříchy předků.

    OdpovědětVymazat
  50. Alw nejste hnusnej. Beru.
    A ZŽ, povedzte, čo rozumiete pod takým pojmom r. konfederačního typu?

    OdpovědětVymazat
  51. Kocoure, obávám se,že v kotlince je něco špatně. Přidávám odkazy na článek na novinkách a hlavně na diskusi (z hlavní stránky zmizela za pouhou hodinku):
    článek - http://www.novinky.cz/kultura/316871-nikagda-nezabudem-burcuji-v-praze-umelci-proti-komunistum.html
    diskuse v kotlince -
    http://www.novinky.cz/diskuse?id=338378&articleId=/kultura/316871-nikagda-nezabudem-burcuji-v-praze-umelci-proti-komunistum.html&sectionId=4

    OdpovědětVymazat
  52. Pro Jiného Honzu:
    Hlavním problémem Kotlinky je, že tady žije mnoho ovčanů a málo lidí.

    Přemístím to s dovolením do "aktuálního sloupečku".

    OdpovědětVymazat
  53. Pergille, smutné je, že často to tahle postihne nevinné. Nevinné podle "naší racionální západní" představy o spravedlnosti podle které každý odpovídá za své činy. Jenže nemáme na to patent a iracionálních konceptů je dost.
    Pak je obecná kauzalita příčin a následků, jejichž řetěz je dlouhý, i velmi, velmi dlouhý. Ale kauzalita je jedno a spravedlnost druhé. Souhlasím s odpovědností za hříchy předků, ovšem v rámci té kauzality, ne lidské spravedlnosti.

    OdpovědětVymazat
  54. Jakube, vždyť také jim to nepřeju.

    OdpovědětVymazat
  55. Jakube, ZŹ myslel Jižanskou konfederaci. Co jiného. U všech plantážníků...

    OdpovědětVymazat
  56. Ach sooo! A já jsem v tom smyslu pořád uvažoval o naší Unii!
    Neomluvitelná evropská sebestřenost. No, oni nás z toho brzo vyvedou, i ty poslední.

    OdpovědětVymazat
  57. Re: "co je dnes špatné, může za několik desetiletí být dobré, ba vynikající"

    Jsem na rozpacích, jak toto bylo myšleno; napadají mne 3 interpretace:
    1) co je dnes oficiálně hodnoceno jako špatné, může za několik desetiletí být oficiálně hodnoceno jako dobré, ba vynikající;
    2) co je dnes pociťováno jako špatné, může za několik desetiletí být pociťováno jako "staré zlaté časy", protože bude ještě mnohem hůř
    3) starý muž v pohraničí ztratil koně

    OdpovědětVymazat
  58. Nemůžu si pomoct, ale to používání slova "kotlinka" mě pořád nějak rve uši. Očekával bych to spíš od nějakého trola, který chce nasštvat všechny: Vltdorany, že je špatně jen u nich; a Mordorany, že jsou ignorováni jako množina míry nula.

    OdpovědětVymazat
  59. Schumacher monarchista22. října 2013 v 10:08:00 SELČ

    ZŽ ano, například "Tři sta let jsme trpěli" v kontextu té doby nebylo tak špatné. Posléze ponecháni sami sobě dopadáme jak dopadáme. Nejraději bychom nějakého panovníka dovezli ze zahraničí aby tu udělal pořádek. Abychom spokojeně mohli nadávat na cizáka který nám obstojně vládne a abychom mohli v klidu spřádat plány jak bychom se měli skvěle kdybychom si vládli sami.

    OdpovědětVymazat
  60. To Zdeněk Ž.:
    Česká kotlina je výraz zcela oficiální - ostatně při pohledu na fyzikální mapu lehce zjistíte, že to je opravdu území obkolesené, obklopené pohraničními horami, jen se dvěma širšíma průsmyky.
    A protože tu žijí převážně ovčané místo občanů, tak proto ta zdrobnělinka Kotlinka.

    Dělat si trolla na svém vlastním blogu - no to je teda "DADA jak byk", jak se u nás říká. A tak u toho lehce pejorativního označení České republiky zůstanu. [;>)

    OdpovědětVymazat
  61. Já tedy se, podnícen, připojím: k o t l i n k u tiež neobľubujem. Je mi až trapné psát to inteligentním postarším lidem, ale budiž:
    K., vychází to přece z terénu, je označením ĆECH. Morava 1) kotlinou není, 2) i kdyby byla, muselo by se napsat/říci KOTLINKY. Dvě, že.
    Je to, promiňte, stejně (podvědomě, tím víc se to dotkne a zase na chvíli naplní marností) necitlivé, jako to trvalé slovenské (i polské!) "do Čiech", "v Čechách", v jejich televizích item rádiu, a nikdo to neopraví - ani v diskusích a rozhovorech!! Božské je např.:" ...nuž radšej by som žila v Čechách, v Brne som ako doma."
    MMCh deminutivum (zdrobnělina) už poněkud zavání takovou uzavřenou upr*ěností, absencí rozhledu a jeho potřeby atd.
    Non se la prenda a male - nic ve zlém, že. Berete to jako drobné upozornění z tzv. vedlejší země království, že. Jste mi vděčni, ne? No nepochválím-li se sám... Howgh!

    OdpovědětVymazat
  62. Jojo... Třista let jsme trpěli! JENŽE PAK NÁM NA TO PŘIŠLI A ZARAZILI NÁM TO...
    Pořád vidím před sebou ten nádherný, ostatně jako celé Jižní Tyroly, Brixen/Bressanone... Karle, Karle. Kdybys věděl, co bude v dalším století!

    OdpovědětVymazat
  63. Tak to pánové brzděte! [;>)
    Na to, aby mě to označení nějak rušilo jsem příliš slabým Moravanem čili Moravcem. Stěží 25%. Takže... Je ale pravda, že ty široké průrvy jsou na jižní Moravě a na Moravě severní, potažmo ve Slezsku! Takže chceme-li debatu o historických zemích, tak tři, pánové, tři histo(e)rické země.
    Ale mi se označení Kotlinka líbí. Říká toho dost: nejen o morfologii zemského povrchu, ale i o obyvatelstvu, na popisovaném území žijícím. Převážně ovčané!

    OdpovědětVymazat
  64. Slovo "Čechy" je pomnožné, takže nebýt toho, že už má historicky ustálený význam, tak by se jinak pro označení celého českého státu docela hodilo. Kotlině by se analogicky k názvu Morava říkalo Vltava a Slezsku Odra.

    OdpovědětVymazat
  65. Inu pánové, všiml jsem si:
    Pražák (Čech) považuje Moravu a Slezsko za nepodstatné přívěšky k Čechám, o kterých se není třeba moc zmiňovat, Brňák (Moravák) ctí fakt dvou historických zemí Čech a Moravy (Brno je Zlatá loď nebo Malá Praha) jen ten Slezan ví, že ty země jsou tři - (a pomíjí existenci Hlučínska a iných autonomních oblastí.)
    No fajn. Tak to budem "řešit" i tady?

    OdpovědětVymazat
  66. Schumacher mééčivej22. října 2013 v 19:08:00 SELČ

    StK, řádnej Pražák považuje za nepodstatný přívěšky nejen Moravu a Slezsko, ale i zbytek Zeměkoule, Vesmíru a tak vůbec.

    OdpovědětVymazat
  67. Mám taky to podezření, milý Ševče.
    Ale skutečných Pražáků, křtěných Vltavou strašně ubylo. Je to tam sama náplava. Moraváci, Slezani - a to nepočítám Rusy, Ukrajince, Vietnamce a jinou žoužel, která někdy i jinak vypadá. Ptáka po peří, Brňáka po řeči - ono stačí, když mi řekne slovo "televize" a vím.
    Voni už ani pražsky nemluví ani Pražáci - nedávno jsem točíl šot, kde se měl bavit Pražák s Ostravákem, Ostravák byl echt, Pražák taky, ale pražský přízvuk jsem ho musel učit já. (Podle toho to taky vypadalo. Mluvil "pražsky" přesně tak, jak si zatracený Polák zapamatoval pražštinu z před půl století.
    [;>)

    OdpovědětVymazat
  68. Schumacher mééčivěj23. října 2013 v 9:28:00 SELČ

    StK, no právě. Jestli tu pražáckou ostudu nedělá ta náplava. Nafouklá, že jsou z ní Pražáci. Mně pražáctví nebere, ani nevím jak bych ho měl projevovat. Před časem jsem se stavil na Moravě. "On je Pražák? Vždyť je normální."
    Jen ten přízvuk... Mééé. Sám ho nevnímám, podle manželky je strašný. Když se slyším ze záznamu, je příšerný. Co dělat...

    OdpovědětVymazat
  69. Já bych to neřešil, Obuvníku.
    Když jsem se poslouchával ze záznamu já, (když něco podotýkám do studia) tak jsem si snad deset let vadil. Pak jsem si zvykl. A to mluvím téměř spisovně (vina mé matinky: vychovávala mne babča, která byla Polka. Takže jsem mluvil ve čtyřech polsky. Pak si mě konečně vzala maminka "do města" - naši dostali byt a mluvilo se u nás jen česky a jen spisovně. Za necelé dva roky jsme to zvládli. Až na to, že spolužáci, kteří (tehdy) mluvili ryzí "ostravščinu" ze mě měli pěknou legraci. Tedy srandu.) Ale přežil jsem to a doposud mluvím téměř spisovně - za to už ale může profese.

    OdpovědětVymazat
  70. Zdravím, StK, já to mám ještě zajímavější: děda se narodil ještě v Gródku, táta už v Hrádku ve Slezsku, doma všichni hovořili "po naszymu" (s gorolskim nádechem), se mnou už museli jen česky, polsky jsem se naučil z jejich televize, no a dnes jsem už více než čtvrtstoletí na jihu Čech a doma mám 3 rodilé Jihočechy, z nichž 2 studují v té naší stověžaté matičce ...

    OdpovědětVymazat
  71. StK k téměř spisovnému projevu gratuluju. Jestliže působí přirozeně, je to dobře.
    Sebe nemůžu poslouchat, protože poslouchání vlastního projevu mě nasírá. Mečivej a protivňoučkej a samolibej ukecanej přednášivka. Klaus hadr. Jak tvrdí manželka. Bohužel má pravdu. Navíc charisma limitující k nule. Tuze těžké to změnit. Příšerná práce. Krom toho mám talent na blbé plácání tak zvlášť platí "Kdybys mlčel, zůstal bys filosofem." Zvášť mě zlobíjsem-li porovnáván s westernovými hrdiny, kteří toho mnoho nenakecají.
    I když naposledy shlédnutý "Dobrý, Zlý, Ošklivý " se nelíbil. Na rozdíl od "Tenkrát na Západě". Co naplat, jako Harmonika nikdy nebudu. I když, moc zábavnej teda nebyl.

    OdpovědětVymazat
  72. Ono asi skoro pro každého, když se poprvé slyší ze záznamu je to šok (u mě taky byl). Už jen to jak jeho hlas zní je pecka ...

    OdpovědětVymazat
  73. Je zajímavé, že když člověk slyší sám sebe ze záznamu, tak se zprvu málem ani nepozná, většinou mu to působí cize až ošklivě. Nicméně mozek je potvora přizpůsobivá a časem si zvyknete na to, že začnete sami sebe poznávat, to nepochybně a některým se dokonce přihodí, že sami sobě přestanou být protivní. V rámci uvykání si na svůj hlas ze záznamu, není úplně od věci nahrát si rozhovor s někým jiným a při tom poslechy si mozek díky tomu, že poznáváte shodu toho druhého hlasu, vnutí i poznávání toho svého vlastního. Já už dnes sám sebe ze záznamu snesu, ale když vím, že se to zaznamenávat bude, snažím se nehuhňat, nezasekávat se, mluvit jasně, zřetelně, no zkrátka tak, abych se za ten záznam nemusel stydět ani před sebou, ani před jinými. Dá se to natrénovat a zvyknout si v případě, že je to z nějakého důvodu potřeba.

    OdpovědětVymazat
  74. No a já už nemůžu ani nadávat na Pražáky: tři z mých pěti vnoučků jsou Pražátka... to jsem dopadl. Eště že zbývající žijou a doufám pořád budou žít v mým rodným štatlu.
    MMCh užívat termínu p ř í z v u k je v češtině pro označení toho, čím se nářečí, argoty ap. liší, nepatřičné a přímo řečeno mylné. Vzniklo mechanickým překladem a přenosem od záp.-evr. linguistů, resp. z těchže jazyků. Dyť myslete: kromě té části Slezska, co před půltřetím stoletím jediná zůstala Rakousku a dnes je nejasnou poloanonymní jazykově i historicky item národnostně vykořeněnou součástí státu naprosto jiného, je tu všude přízvuk stejný. Ne?!
    Že se pozná Brňák, dyž řekne televize... Nerad, pardon, ale prosím upřesňuju: jde o zavřenou či otevřenou výslovnost dvou samohlásek a charakt. intonaci. A to nepatří pouze mému drahému štatlu s jeho (ovládám!) úžasným hantecem - Brno je jazykově okrajovým územím Hané. Poněvadž z Hané většinou sem, do města s většinově německými měšťany, služky a číšnice a lehké holky a kočí a řemeslníci a dělníci přibývali. Tož tak.
    A pali do betle, sajtno. No? Bedna vám nefachčí, o tym žádná, co? Levingston, nee?

    OdpovědětVymazat
  75. Jakubovi S.:

    Přesto, že jsem se v Praze narodil a nestane-li se něco zvláštního, tak tu asi i zemřu, necítím se být zrovna kvůli tomu středobodem vesmíru a člověčenstva a rozhodně to nepovažuji za dost dobrý důvod se kvůli tomu nad kýmkoliv vyvyšovat, nebo někoho kvůli tomu ponižovat. Bylo by mi to pod úroveň asi podobně, jako považuji za naprosto mimózní všelijaké hrdostní pochody na to, či ono. Místo narození, či etnická příslušnost, nebo sexuální orientace, není nic, co by člověk mohl sám ovlivnit a tudíž na to být či nebýt hrdý. Hrdý může být až teprve na to, co dokázal vlastním úsilím a takových, kteří to mohou činit právem, zase až tak moc není. Na druhou stranu, nenechám si ani nadělat na hlavu od nějakého křupanského tupouna odjinud, co si myslí, že pro něho je dobrým důvodem vyvyšovat se nad někým jiným jen proto, že se narodil jinde než on, Křupan Veliký...

    OdpovědětVymazat
  76. Jakubovi S.:

    Já bych řekl, že zmiňovaný a probíraný jev, je jen projevem nedostatku inteligence a taktu, jinak řečeno idiocie či blbosti, nebo ještě jinak křupanství. Jak jsem tak stihl v životě odpozorovat, tak je toto "dobro" rozšířeno mezi lidem bez ohledu na místo narození či přebývání. Koncentrace se může místně mírně a hlavně jen dočasně lišit, ale příroda se už pak v takových případech časem postará, aby se to srovnalo a bylo to rovnoměrné, protože tak to má z nějakého důvodu ráda. Asi proto, že je to spravedlivé.

    OdpovědětVymazat

"Pravidla moštárny" jsou stejná jako v Hospůdce. Spammeři a trollové budou bez milosti likvidováni. Hlasatelé jiných (i opačných) názorů než má Kocour však nikoliv.

Jak se podepsat? >> Komentovat jako >> Název/Adresa URL >>Název a vepsat svůj nick nebo jméno. Pak >> Pokračovat a nakonec >> Publikovat. (Počkat, až to Drak nebo Kocour propustí na obrazovku.)