Prohledat tento blog

čtvrtek 30. května 2013

Klamné cíle a kouřové clony

Co...?        Zdroj: Internet








   Když je v boji potřeba zakrýt, kde se vlastně nacházíme, aby na nás protivník nesoustředil palbu, vypouští se na moři kouřová clona a v letectví klamné cíle. 
Zdá se, že právě ty klamné cíle, které mají odpoutat pozornost od skutečných záměrů hodně lidí zmatou nebo aspoň na určitou dobu zaměstnají. Ale přesně to je jejich účelem. 


   Domnívám se, že humbuk, spuštěný kolem bezvýznamné přednášky bezvýznamného "historika" Pavla Kamase na čtyřiašedesátých Sudetoněmeckých dnech přišel těm "našim" velmi vhod.  Přestože Kamasova přednáška byla snůška nesmyslů, začali se jí zabývat žurnalisté, blogeři..  Přednášku poměrně šikovně Němci udělali "jen pro zvané" a tak se bude těžko dokazovat, že se jednalo o šíření nenávisti. Vždyť to byl jen "odborný názor". 
  Takže řešíme, hodnotíme, odsuzujeme a příliš si nevšímáme nových událostí. Nechci tím jakkoliv dávat panu Kamasovi za opravdu - jednak to období bylo už historiky "proseto" natolik, že nová fakta asi nenajdeme a jednak - dějiny přece píší vítězové a těmi tedy Němci nebyli. 
   Jenže je vidět, zabralo to na naše intelektuály a lidi, kterým veřejný život nereprezentuje jen soukromí "pěvkyně" Ivety Bartošové a témata podobná. Například. A tak místo toho, aby se tihle lidé zmýšleli nad tím, co se to děje kolem nás, jak se zvyšuje etnické napětí tak řeší staré křivdy, kdo komu a kolik ublížil. Čili věci, které se nedají vzít zpátky, napravit  a jakkoliv smysluplně "vyřešit". Nebo "umělecká ztvárnění" příhod, z nichž jen některé jsou pravdivé. Případně - podle mínění jiných -  zcela lživé. Tanečky kolem všelikých omluv, které už nikomu nepomůžou, roztodivná tvrzení a následně  jejich roztodivné vyvracení. Intelektuálové se tím aspoň na chvíli zabaví a mezitím...  Mezitím, pokud zbývá čas zjišťujeme, že se státní moc jaksi nestará o prosazení práva. Nebudu používat slova spravedlnost - to je subjektivní pojem. 


   Když se řekne Duchcov, okamžitě mi naskočí asociace "Duchcovský viadukt".       
   Duchcovský viadukt vstoupil do historie 4. února 1931, kdy četníci střelbou rozehnali demonstraci proti hladu. Na místě tehdy zůstali čtyři mrtví a čtyři další lidé byli postřeleni. O tomto masakru jsme se my, dříve narození, učili ve škole a byl nám dáván za příklad nelidskosti kapitalistického režimu. (Jaroslav Jonáš) 
Duchcov 2013     Zdroj: Internet

   Ale máme tu rok 2013 a zcela nové Duchcovské události. Opilí Cikáni (čti Romové) napadli v Duchcově manželskou dvojici a surově ji zmlátili. Policista na nedaleké služebně Městské policie napadené ženě, přes její naléhavé klepání na okno úřadovny nepomohl, ba ani ji nevpustil na služebnu. Místo toho prý přivolával sanitku a posily.  Co dělají takoví srabi u policie prostě nechápu.  
Ale místo napadení bylo v záběru pouliční bezpečnostní kamery a záznam se dostal na veřejnost. Pro vrchnost průšvih. Pro neziskovky, starající se o "integraci Romů do majoritní společnosti" rovněž. (Jsem zvědav, jak to celé vysvětlí. 
Něco mi to připomíná... Národní třída?       Zdroj: Internet
Záznam se dostal ven celý - a tak se těžko dokazuje, že se jednalo o nepatrný konflikt. Případně že rvačku vyprovokoval ten zmlácený manželský pár. Tuším, že někdo vytvořil několik veřejně přístupných kopií, takže ani zablokování videa nepřichází v úvahu a  je třeba řeč začít "řešit". Video má dokonce odkaz i na serveru ROMEA. 
   Policie prověřuje události následující po napadení v Duchcově na Teplicku. Zajímá se o únik videa z městské kamery, chování městského strážníka i internetové diskuse. Z útoku na manželský pár v noci 18. května už obvinila pět lidí ve věku od 16 do 44 let.
"Policie všechna vlákna diskuse sleduje. Zatím ale nebylo nic vyhodnoceno jako trestný čin," uvedl mluvčí. Pořadatelé demonstrace se sice od extrémistů distancovali, jeden z nich, Jindřich Svoboda, ale na sociální síti Facebook psal o vyvraždění "černých". Vida ho. Reportérovi LN na místě Svoboda přiznal, že je členem Dělnické strany sociální spravedlnosti. Tato radikální strana akci vyjádřila podporu.
Zdroj: LN

Starostka Duchcova. Nemá to lehké.

   Při poradě na městském úřadu už dokonce začal jeden přítomných potentátů spekulovat, zda nebyl útok Romů vyprovokován slovním napadením. (Spot TV NOVA) 
Čili ihned pokus o relativizaci viny. I kdyby tomu tak bylo - lze snad nějaké impertinence řešit použitím tyče a dupáním po protivníkovi - přesněji řečeno po jeho manželce? Nebo je to povoleno jen "jiným etnikům"? A všimněte si - daleko zřetelnější aktivity k pozdější relativizaci zavinění. Policii více zajímá, jak se dostalo video ven, než to, zda jim obvinění neutečou do Anglie, kam prý pravidelně zajíždějí. Tato romská rodina je tedy na tom finančně rozhodně lépe, než jejich spoluobčané.

(Všimněte si jak redaktor I-dnes snaží starostku dotlačit k prohlášení, že demonstraci vedou "nekalé živly".  Marně. )

    Tenhle incident pochopitelně aktivizoval ultrapravičáky, přesněji řečeno Holé lebky, které je vidět na fotografiích. Ale na náměstí rozhodně netvořili významnou část davu. Nicméně byli schopni po konci oficiální části demonstrace strhnout větší počet mužů a pokusit se to "vyřídit s černýma", což je jedno z nejhorších řešení, protože eskaluje vztah Cikánů a gádžů.  Pak už je těžká cesta zpátky. Jenže - kdyby policie ihned konala a zadržovala, jak to umí u daleko bagatelnějších přestupků, kdyby místní představitelé takové chování Romů jednoznačně odsoudili, asi by holé lebky žádný úspěch neměly. Každý rozumný člověk si totiž uvědomuje, že svěřit další vývoj situace jim je dostat se z bláta do louže. Neboli správa věcí veřejných se bojí zásahů samozvaných strážců politické, rasové a bůh ví jaké korektnosti a jejich vlivu prostřednictvím veřejných sdělovacích prostředků. 
Pak by asi nemohl v internetové diskuzi klidně viset názor: Cikáni by měli být trestně odpovědní už od narození, protože prakticky to už je jejich největší zločin.  Protože tohle je opravdu čistý rasismus "bez příchutě".
Holé horké hlavy      Zdroj: Internet

Jenže: O "Duchcov 2013" mi vlastně nešlo - i když ho budu nadále sledovat se zvláštním přihlédnutím k tomu, jak se bude věrchuška pokoušet celý incident zrelativizovat a "zamést pod koberec." Tenhle příběh je totiž jenom malou ilustrací toho, jak předpos_aně se chová věrchuška v téměř celé okolní Evropě - ba i v Americe ke svým menšinám.  I když ten název možná brzy přestane platit - menšiny, masívně podporované státem se nám úspěšně pomnoží a již brzy nás přečíslí.  A velmi pochybuji o tom, že pak nám, "bělouškům", "gádžům" či "nevěřícím psům" budou přiznány taková privilegia, jakým se dnes těší zatímní menšiny.



   Pokud  lidé budou stále pozorovat, jak rozdílně je zacházeno s většinovou a menšinovou populací a pak se objeví nějaký nový Hitler nebo Fidel Castro, zdatný rétor, "Krysař", nebude mít velkou práci je hromadně zradikalizovat. A pokud jste někdy viděli, jak snadno se dá ovládnou takový frustrovaný dav, musíte z té situace mít stejné obavy, jako já. Hysterie davu je strašná věc.




   Takže podle názoru, který už tady nedávno zazněl:  Pokud se státy, tedy jejich vlády  nedokáží včas vypořádat s nerovností ras, vyznání a podobných příčin nespokojenosti (ochrana nesmyslně bohatých do toho výčtu pochopitelně patří), lidé se pak vypořádají s těmi vládami. Možná demokraticky při volbách (už v několika okolních zemích slaví úspěchy radikální seskupení - a bude hůř) nebo "pražským defenestračním způsobem". Jestli tomu budeme říkat etnické války nebo nějak jinak  není důležité. V každém případě si pak na demokracii budeme moci velmi potichu a v úzkém kruhu spolehlivých přátel už jen zavzpomínat.  

30 komentářů:

  1. Přesně tak, ta aritmetika a metrika problémů jsou poměrně jednoduché. Opravdu je tu jen několik zásadních možností. Tou první a nejvíce žádoucí je, aby vše zvládli standardní politici standardními metodami, tedy stanovili slušná pravidla hry a donutili účastníky, všechny beze zbytku, se jimi řídit. Protože toto evidentně selhává, na to jeden nepotřebuje VŠ, aby si toho všiml, tak se začíná mimo jiné dařit i politickým subjektům, jedincům a uskupením, které s tou demokracií mají čím dál tím méně společného, zkrátka dobře rýsují se nám tu na obzoru vůdcové. Ti samozřejmě už slušná pravidla hry a vykolíkované hřiště ani zdaleka respektovat nebudou, dobrou oporou jim v tom bude rozvášněný dav.

    OdpovědětVymazat
  2. Paľcí vvěrch. Zase jasný artikl soudného zkušeného správně zlého a správně vidícího chlapa bez iluzí.
    Ovšem je nutné je aspoň nějaké mít. Jinak se z nás stává nebezpečný objekt i subjekt.
    Apropó idylické řešení - zase B. Loewenstein: takové zná jenom Alenka v říši divů (Alice in Wonderland), že totiž všichni vyhrají a všichni dostanou cenu. Jenže - to Alenka nevěděla - v životě se za vše platí. A za bleskové zisky teprve. Věděl to její ubohý, ji zbožňující, svou podstatu sobě i jiným tající autor - ? But that´s another story...

    OdpovědětVymazat
  3. Myslím, že nejsem programově zlý, Jakube.
    Jenom jsem profesionálně přecitlivělý na pokusy o mou manipulaci. Možná proto, že tohle (manipulaci pocitů posluchačů a diváků) celý život dělám. Od té veřejné se ale podstatně liší - rádio (umělecké pořady) poslouchají a do divadla chodí lidé s tím vědomím, že s nimi bude manipulováno. Platí si za to. Ale politika nebo zpravodajství přece není zábava tohoto druhu. Nebo - podle mě - by být neměla. Pak by se muselo konstatovat, že "to celé je tedy pěkné divadýlko".
    [;>)

    OdpovědětVymazat
  4. Ke Kocourovu z 9:05 pod článkem KDO JE OBRÁNCEM DEMOKRACIE V ITÁLII?

    StK, cikáni jsou v Evropě usídleni už od 14.-15. století a dosud se neasimilovali. Jsou to různá etnika, pravděpodobně pocházející z různých částí jižní Azie. Nehovoří všechna ani stejným jazykem, podívejte se na heslo romština a dialekty ve Wp.
    Jejich sociální uspořádání je kmenové, velkorodinné, pojem státu je jim na hony vzdálený.
    Přesto ale nějakým horlivým zastáncům cikánů svitla v hlavě myšlenka vyhlásit úředně existenci cikánského "národa bez území".
    Zajímá to cikány? Aby byli úředně prohlášeni za jeden celistvý národ, anebo je to fígl jejich "podporovatelů" aby měli co prosazovat a o čem se přít a hlavně za co brát peníze?
    Na jedné straně je tu nemožnost daná přímo přírodou nějak cikány "poevropštit" na druhé to samo vedení EU znemožňuje svými nesmyslnými zákroky. Nesmyslnými, protože nechce brát v úvahu sám charakter těch etnik, jejich tradice a kulturu.
    Za šesr století se neasimilovali, proč asi? Jen pro šikanování Evropanů?

    OdpovědětVymazat
  5. Naprostý souhlas, Informace.
    Něco se dá a něco nedá.
    Druhá skupina (ne etnikum, ale "kultura") jsou musulmani. Kdysi bývali poněkud méně agresívní, pokud žili mezi křesťany, kteří ještě tehdy dost agrese ve své víře měli. Křesťané sem-tam někoho upálili, pokud nevzal na vědomí, že je jen jedna správná víra a tak se drželi zpátky.
    Když naše židovsko-křesťanská kultura po II. světové poněkud "vyměkla" a začala (nejpozději od hnutí "květinových dětí") být multikulturální a "polysexuální" (můj výraz, Jakube, ale dávám naň bezplatnou licenci), začalo se s "vyvažováním" přirozených rozdílů mezi rasami (tzv. positivní diskrimainace) a nesmyslnými omluvami za hříchy našich pradědů, dědů, otců (a možná i budoucích synů a vnuků) a tento nepřirozený stav, kdy je shora totálně deformovaná jakákoliv přirozená soutěž jednotlivců, skupin i ras způsobil, že se nám tady muslimové začali objevovat častěji.
    Jako chudáčci, kteří vezmou jakoukoliv špinavou práci, protože tam, odkud přišli je bída, hrůza atd. Nebo jako mladí a nadaní, kteří se přišli do našeho prostoru "přiučit vědám".
    Jak obé dopadlo už víme. Vytvořili jsme jim takové podmínky, o jakých se našim neúspěšným spoluobčanům ani nesnilo. A protože jim nic nechybělo, byli najedení a měli kde spát, začali se nám množit a se vzrůstajícím počtem začali eskalovat své požadavky. Drsně a sobecky. Nějak zapomněli na fakt, kdo je tu doma a kdo host.
    ===
    Cikáni podobným způsobem už přežívají několik desítek generací. O schopnosti jejich asimilace se stále doískutuje - ne o tom zda, ale kolik procent z nich je toho schopno. Je to v jednotkách procent a stejně to není prokazatelné - kdo z nich asimiluje, nezřídka si sežene bílého manžela a už začnou plodit míšence. Ti většinoun svůj původ nijak nepreferují. Nebo, taky se to stává, je volání rodu zavede zpět do cikánské komunity.
    Na nekonečném (a nekončícím) řešení "Romského problému" se t.č. živí spousta vyžírků a jen nepatrné procento z nich něco skutečně pro Cikány dělá. Ale tady to nemá smysl rozebírat. Asi napíšu článek - o Cikánech něco vím, právě mi pod okny huláká cikánský fotbalový tým, který sestavili salesiání Don Bosco. Ti, jako jedni z mála, dělají pro mladé Cikány hodně. Bez státního příspěvku. A "lokálně" je to cítit. Koexistence jak vidno možná je. Jen to chtít a umět.

    P.S.: Pamatujete si ještě ze školy, jak vlastně vznikl výraz "bohém"?

    OdpovědětVymazat
  6. Ano vážení,
    koexistence je ten správný výraz, asimilace není pro bezproblémové soužití nutná. Znovu připomínám židy, a možná i armémy. Ti se neasimilovali (udrželi si své náboženství a kulturu) ale jsou schopni bez problémů koexistovat s majoritní společností a svoji "společenskou niku" si vydobyli svými schopnostmi.

    I když, muslimové (skoro všichni) a cikáni (významná část) také obsadili "specifické společenské niky".

    Mmch, jak se na jihu Itálie (obecně asi ve všech jižních státech) rozeznají cikáni od italů? Pokud si dobře pamatuji, je to už několik let, tak tam dole na jihu jsou takoví snědší prakticky všichni.
    Jasně, jeden způsob bude styl života. Ale když nekoho potkám na ulici?

    OdpovědětVymazat
  7. Mezi Italem a Cikánem je obrovský rozdíl. Jako mezi Vitnamcem, Číňanem a Japoncem. Když jich uvidíte několik set a budete vědět, který je který, nenbude to problém. Horší to je rozeznat Roma (některé "poddruhy") od Inda taky některé typy. S tím mám občas problém, když vidím v TV toho našeho romského poradce a ombudsmana, Inda Sri Kumara Vishwanathana.
    (To není zlomyslnost, on opravdu vypadá jako Rom.)

    OdpovědětVymazat
  8. Kapitáne,
    asimilací myslím přizpůsobit se způsobu života země, kde se člověk usadil a neprosazovat tu své zvyky, které jsou v rozporu s místními hodnotami, zařadit se do pracovního procesu, případně politického života. Pozitivně - to znamená nekrást, neparazitovat, nepáchat protizákonné činy, slušně se chovat, neplundrovat cizí majetek.
    To tedy neznamená zřeknutí se víry, vlastní kultury.
    Cikána v Itálii poznáte na první pohled, jsou to docela jiné typy, i když jsou i jižní Italové snědí.
    Cikána pak poznáte hned podle toho, jak si Vás prohlíží, jestli by Vám nemohl něco ukrást.

    OdpovědětVymazat
  9. OK,
    Takže čemu já říkám koexistence (začlenit se do struktury a fungování společnosti a při tom si udržet to podstatné ze své původní identity) vy nazýváte asimilací.

    A jak potom nazýváte to, jak chápu asimilaci já? Pohlcení či rozpuštění. Proces kdy člověk svou půvoní identitu během několika generací úplně ztratí? Lhostejno zda se ztotožní s identitou obyvatelstva tam žijícího anebo po smíšení vytvoří identitu novou.
    Aniž bych chtěl vyvolávat nějaké staré duchy, tak tohle proběhlo na mnoha místech v sudetech. Stačí se začíst do kronik nebo knih, popisujících situaci kolem 2. světové války, prolistovat seznamy obyvatel ve vesnicích či městečkách anebo seznamy odsunutých. Měl jsem tu možnost v jednom koutu Šumavy. Téměř všichni se tam hlásili k německé národnosti. Minimálně polovina měla typicky česká příjmení, i těh pověstných Nováků byla spousta.

    OdpovědětVymazat
  10. 2 Kapitán Nemo:
    Chtěl jsem použitím slova asimilace (asi nebylo použito naprosto správně) naznačit, že takoví lidé jsou schopni žít mezi ostatními, aniž by měli tendenci vytvářet nějaká gheta. Bydlet mezi majoritou, pracovat mezi majoritou a dokonce se i bavit mezi majoritou. Čímž se vlastně (částečně) vzdávají své kultury. Ta je pak něco jako nástavba jejich života. Příklad: Poláci a Řekové na Ostravsku. Mají své kulturní spolky, pěstují svou kulturu - folklor, svátky, mateřskou (nebo lépe řečeno původní) řeč - ale neprudí své okolí. Mluví dobře česky, mají naše občanství. Ideální stav. Koexistence je (podle mého chápání) možnost soužití, kdy je lépe, když se takoví lidé sdružují ve společných čtvrtích, mají tam své zvyky, třeba se bavit dlouho do noci nebo opékat před domem na ohni jehňata atd. Ale: dodržují zákony země a mají stejné požadavky a nároky jako většina. Živí se prací.

    Ad Češi v Rakousích: Několik let jsem procházel ze svého penzionu na hrad, kde jsem pracoval skrz místní hřbitov - byla to totiž zkratka. Kdyby neztratila jména na náhrobcích (většinou) interpunkci, byl by převážně "český". Ale potomci Skrivanku, Sedivych, Veselych, Novaku a Svobodu už česky neumí ani slovo a jejich kultura je, tak říkajíc "Dolnorakouská". Jsou už Rakušáci. Absolutní asimilace.

    Ostatně ten člověk, který držel v zajetí mladou Nataschu Kampuschovou se jmenoval Priklopil. To jméno přece nemá žádný německý základ. Jeho děda nebo praděda byl prostě Přiklopil.

    Co přiklopil se už neví. [;>)

    OdpovědětVymazat
  11. Ještě něco: RAKUŠANKA Natascha Kampuschová je ryze slovanský typ. Ruský typ se širokými lícními kostmi. Krásnám holka. Račte kouknout do Googlu na fotky.

    OdpovědětVymazat
  12. kapitánu Nemovi:

    Rodilý Ital Vám s 99% pravděpodobností nebude kupříkladu zkoušet zcizit šrajtofli z kapsy a pod, to je výsadou spíš cikánskou. Já myslím, že je lze rozeznat od Italů poměrně snadno a rychle, pohledem, poslechem, podle vzhledu, mluvy, pohybů, a v neposlední řadě způsobu obživy a mnoha a mnoha dalších příznaků. S Italem si zpravidla popovídáte, když najdete společnou řeč, tedy že umíte například Vy italsky, nebo on anglicky. A když ne, rukama nohama a posunky a ukazováním to jde také docela dobře, když nechybí dobrá vůle.

    StK:

    On ten Kumar možná vypadá na první pohled jako Cikán, ale hned na druhý pohled má přeci jenom kultivovanější zevnějšek, vystupování, inteligentnější pohled a mluvu. Neříkám, že se nikdy neseknu, ale na peroxidem vybělenou Cikánku rozeznám zdaleka a bez problémů, asi mají při pohybech nějaké typické křivky, které prostě oko odchytne, nevím, někdy si připadám, jako bych měl na některé týpky krom očí ještě jakýsi čich, nebo lokátor.

    Jinak si myslím, že s tou politickou a jinou korektností jsme dost vedle a že se dost možná ještě v případech jako jsou vozembouchové či Cikáni možná ještě rádi vrátíme k oddělenému soužití dle receptu pánů Bothy a deKlerka, které jsem podle mého neprávem uřvali a odehnali. Není-li někdo schopen bezproblémového soužití bez toho, že mu budete umožňovat dosyta se bezplatně žrát, chlastat, hulit a množit se a k tomu jako bonus skoro beztrestně krást a řádit, tak asi je po těch několika stech letech načase, aby se trochu přitvrdilo. Není-li vidět po těch několika desítkách let zlepšení u těch vozembouchů, ale spíš naopak, mělo by se přitvrdit i u nich.

    OdpovědětVymazat
  13. Kapitáne, můj otec se narodil v Hrdlovce u Duchcova (Herrlich) v r. 1914. Národnostně smíšená oblast. A vždy mi říkal: "Když byl táta Němec a máma Češka, tak děti byly Němci. A když byl táta Čech a máma Němka, tak to bylo stejné - děti se hlásily k Němcům". A oba rodiče (má matky taky byla původem ze Sudet) mi potvrdili, že za protektorátu bylo třeba si na tyto "míšence" dávat obzvláštní pozor. Říšští Němci jimi pohrdali (ostatně podobně přehlíživý vztah měli i k "čistokrevným" Sudeťákům), tak se snažili za každou cenu dokázat, že jsou "echt" Němci.
    2 Informace: Tak před 50 nebo ještě více lety hrál v mnoha italských filmech vedlejší role jeden zřejmě Sicilián, menší, vlnité vlasy, černý tak, že mnohý z našich Romů by mu mohl nadávat do černých hub. Mám asi 20 italských filmů na DVD (Salamandr, Den sovy, ..), ale už jsou novější, nikde už tam není. Možná v Rozvodu po italsku nebo v ještě starších filmech.

    OdpovědětVymazat
  14. Pedro,
    nebyl to Tiberio Murgia, ten herec co máte na mysli?
    Ten se ale narodil na Sardinii, v Oristanu.
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/it/a/af/TiberioMurgia.jpg

    Sardiňani nekradou, na to jsou moc hrdí. Řekla bych namyšlení na svůj původ.

    OdpovědětVymazat
  15. Pro Draka:
    Ad Kumar: Nemluví cikánsky, ale uvažuje stejně jako "pěkně vyčuraný Cikán". Sleduji ho už od doby, kdy k nám "přibyl" z Indie. Dáreček.

    Ad Cikáni obecně: Ne Draku, nikdo mě nedonutí strkat všechny Cikány do jednoho pytle. Znám takové, které potmě od Čecha nerozeznáte. Ani po sluchu *, ani po čichu. Jedna činoherečka tč. myslím ve Zlíně, pak skvělá houslistka v operním orchestru, usměvavá pokladní v supermarketu, prodavačka, naši sousedi z jedenáctého patra...
    Ale jsou taky takoví Romové, že když se podepíší pod internetovou diskuzi jako Jan Novák, je vám hned jasné, že to je ve skutečnosti Dežo Stojka nebo Vinnetou Veselý **. A nemusí tam mít ani gramatické chyby. To, co dělá Cikána Cikánem je hlavně způsob uvažování.

    */ snad každý dobrý herec nebo herečka dokáže za pár minut najít ten zvláštní, hrdelní timbre hlasu a i když neumí ani slovo cikánsky (ona to navíc není kodifikovaná řeč, "romštin" je tolik, kolik je romských rodin) budete mít pocit, že na vás mluví rodilý Cikán.

    **/ Vinnetou Č***** je skutečné jméno jednoho Cikána. Pracujicího, středoškolsky vzdělaného (strojař) a zcela asimilovaného. Představuje se ale raději jako "Vin". Ještě nebyl nikdy nezaměstnaný. S motory to fakt umí. Ale: Je to Cikán a cizí lidé si instinktivně sáhnou na zadní kapsu u svých kalhot. Nechtěl bych být v jeho kůži. Jeho sestra se jmenuje - chvíle napětí - Ribana...

    OdpovědětVymazat
  16. Tiberio Murgia - mohl by to být on. Ta fotka na csfd není moc povedená. Ale zítra si pustím Četník v New Yorku, kde by měl hrát. A pokusím si vzpomenout, komu jsem půjčil La ragazza con la pistola.

    OdpovědětVymazat
  17. Draku,
    když jsme byli na zájezdu v Itálii v první polovině 90. let a byli jsme na zájezdu v Neapoli, tak ženské na procházku po městě na doporučení průvodce nechávaly kabelky v autobuse a muži byli instruováni ohledně zabezpečení fotoaparátů, protože je město proslulé gangy kapesních zlodějů, už někdy od konce WW2.

    K těm Romům obecně:
    Ona tam výměna genů s majoritou funguje dobře (problém je, že naprostá většina současných k nám přicestovala z Rumunska a jiných východních končin po WW2, protože ty slušnější a částečně zcivilizované vybil Hitler). Nicméně i tak se řada z nich ve společnosti vizuálně ztratí a liší se pouze chováním. A pokud se nějaký Rom trhne od romské velkorodiny (což je nutná podmínka, aby se zcivilizoval), tak mnohdy s nějakým vizuálním vyčníváním problémy nemá (STK popsaný příklad je spíš výjimkou). Proto probíhá jakási "eroze" romské populace, kdy kvalitnější jedinci z ní odcházejí a odmítají s ní mít cokoli společného (až na výjimky, které nejsou s to situaci zvrátit). IMHO bychom museli potlačit (jinak, než "organizovaným násilím" to nepůjde) vliv romských velkorodin a jejich předáků, kteří jsou hlavním zdrojem oné sociální nepřízpusobivosti. V otevřeném dopise východoslovenských učitelek, který je na webu, jsou popisovány i případy, jak jsou rodiče jejich žáků trestáni romskou velkorodinou za to, že děti chodí do škloly místo "na čórku".

    Obecně naše (ale všechny evropské usedlé) populace prošla "hrdlem láhve", kdy ty její části, které nezvládly nahospodařit zásoby na období nedostatku a z nich ukázněně (= tak, aby nesnědli osivo a nevybili základ stáda) toto období přežít, jednoduše vymřely a nepromítly se do naší populace svými geny. A naštěstí zde nebyli žádní krasoduchové s humanitární pomocí, takže velkorodiny s geny zamezujícími usedlému způsobu života jednoduše vymřely.

    OdpovědětVymazat
  18. Na(ne)štěstrí je ta situace S Romy poněkud rozostřenější - i když v základě má Pergill pravdu. Ale k hrdlu (lahve):jsou krajiny, kde zima nedělá tak krutou selekci těch, kteří umí počítat aspoň rok dopředu. V Indii se neexistence zásob dá asi přežít. Jinak teď právě "smolím" cosi o Cikánech. Mám je každý den pod okny a něco o nich mám "rukolapně" ověřeno. Bude to snad k nedělní ranní kávě. [;>)

    OdpovědětVymazat
  19. Pergille, to bylo velmi neopatrné nechávat kabelky v autobusu. Napolitánci mohli ukrást celý autobus!
    A v polovině 9O let tam byla spousta romů, takže vozidlo mohli ukrást i oni.

    OdpovědětVymazat
  20. 2 Informace: Ano, je to Tiberio Murgia. V Četníkovi v New Yorku hraje majitele obchodu s potravinami, do kterého přijde Cruchot při hledání své dcery jako francouzský fotograf. V Dívce s pistolí hraje jednoho ze dvou týpků, kteří přišli Assuntě oznámit údajnou Vincenzovu smrt. A pamatuji se, že kdysi dávno jsem ho viděl ve filmu Zmýlená neplatí.
    V roce 2003 jsme byli s dcerou na poznávacím zájezdu po Beneluxu. V Bruselu jsme se podívali na Mannekena i na Jeanneke Pis. Známému, dalšímu účastníkovi zájezdu tam někdo ukradl fotoaparát. Udělal si snímek Mannekena, pak fotil na náměstí před radnicí, načež uložil aparát do batohu. A když chtěl fotit u holčičky, tak už ho v batohu nenašel. Asi si ho někdo vytypoval na náměstí a pak v té úzké uličce, kde se jde jednou řadou tam a druhou zpět, mu ho nepozorovaně vytáhl. A pamatuji se, jak nás v Amsterodamu před hlavním nádražím průvodkyně upozorňovala, ať si všimneme, jak jsou všechna jízdní kola zaparkovaná ve stojanech pečlivě zamčena. To že dřív, než se tam nahrnuly různé (blíže to neupřesňovala) party z Balkánu, v Holandsku naprosto nebylo zvykem.

    OdpovědětVymazat
  21. Pedro,
    Murgia, ačkoliv rozený Sardinec, vždycky hrál role sicilského mafiána. Anebo zloděje, jako ve filmu I soliti ignoti.
    Pokud jde o kola, mně už ukradli tři. Čtyři, když počítám i to, co ukradli dceři, když jsem jí ho půjčila. A nebyli to cikáni, jako spíš různí feťáci a pak jeden Marokánec.
    Chtěla jsem se zeptat Pergilla, jestli byli také v Benátkách a jestli si všimli - pokud tam něco kupovali nebo konzumovali - jak je benátčani natáhli.
    Asi těžko, ti to dovedou tak elegantně, s takovým stylem, že si to nezkušený turista vůbec neuvědomí, až na případy, kdy to skutečně nestydatě přeženou. Když si na příklad gondoliér za projížďku po benátských kanálech řekne tisíc euro, namísto úředně stanovené ceny 28 euro!
    Jinak, jak je obecně známo, cizí turista platí třikrát tolik jak domorodec. Ital jen dvakrát tolik.
    Benátky byly v minulosti obchodní velmoc a mají tedy dlouhou historicky ověřenou zkušenost.
    A o válce Benátek proti českým turistům jste slyšeli? Proto, že si vozí svačiny v papírovém pytlíku a neutrácí? A tak bezplatně konzumují historické dláždění města? Taky toho byly před léty plné noviny! Benátčani dokonce požadovali, aby zasáhla vláda na mezinárodním poli.

    OdpovědětVymazat
  22. A.S.P:

    Neapol není Itálie a Itálie není Neapol, naštěstí. Zkrátka a dobře, to co se tam dělo nebylo a není typické pro celou Itálii, naštěstí.

    StK:

    Nestrkám nikoho do jednoho pytle, ale vidím li-je kolem sebe blíž než x metrů, začínám být velmi předběžně, velmi opatrný. Do míst, kde jich bývá víc pohromadě, nechodím buď vůbec, nebo když to nejde jinak, tak ozbrojen a s ozbrojeným doprovodem. Život ani zdraví jsem nenašel na hnoji a tak s nimi nakládám v rámci možností co nejlépe.

    Jinak abychom vyloučili omyl. To, že Kumar vystupuje navenek kultivovaněji, nežli většina Cikánů, to ještě neznamená, že když si toho dovedu povšimnout a odlišit to, že si ho jako člověka vážím. Já jsem v jeho případě došel k závěru, že je to jen profesionální lhář, vyžírka, humbukář, řvoun a plundrovač rozpočtů. Svým způsobem zrovna on nese spolu s podobnými vyžírky velkou vinu na tom, že ten cikánský problém se spíš zhoršuje, než by se lepšil. Zkrátka a dobře je to jen prolhaný šejdíř a kejklíř a jako takový by zasluhoval na přelomu ledna a února vykoupat v koši ve Vltavě a pak vyhodit na mráz. Kdyby mu ta první koupel nepomohla k rozumu, zasluhoval by při příštím koupání dostat betonové fusekle a z vody už ho ani netahat.

    OdpovědětVymazat
  23. Draku,
    něco z cikánské problematiky jsem se snažil postihnout v právě vyvěšené "Pravidelné nedělní promluvě k Útulníčkům".
    Počítám, že mě někdo doplní.
    Naopak nepočítám s tím, že mě někdo udá jako neonácka nebo rasistu.
    Já osobně s Cikány problémy nemám. Jaksi se vzájemně respektujeme, i když každý vyznává zcela jiné hodnoty. Někdy napíšu své zkušenosti z vězení. Neseděl jsem tam, ale natáčel s Cikánskými vězni CDA cikánských písní. Docela příjemné a poučné konání.

    OdpovědětVymazat
  24. Polysexuální je paráda! beru, adoptuju a adaptuju. A zbytek dočtu a příp. okomentuju dnes dopoledne či po poledni...

    OdpovědětVymazat
  25. Tak nám zavřeli nádraží v Kolíně kvůli povodním, protože je zaplavené. A toho jsme mohli být ušetřeni, kdyby v době, kdy Perner plánoval stavbu železné dráhy z Prahy směr Česká Třebová, existovali Zelení. Krásně tam mohly směrem na Moravu pendlovat dostavníky! Co jenom při té stavbě ten neurvalý a neekologický Perner zničil mokřadů kolem Labe! Naštěstí dnes Zelení za 7 milionů euro ročně od DB úspěšně bojují proti zničení mokřadů a unikátních ekosystémů na dolním Labi - od Ústí po Děčín a dál do Německa! Už by nikdo nikdy nespatřil Hladový kámen - hrůza! Jenom mě tak napadá - ještě pořád dává pan Pavlovec Jihočeským mutrám peníze na boj proti rozšíření Temelína? A ještě jedna rouhavá myšlenka - kdysi dnešní pan president označil myšlenku budování kanálu Dunaj-Odra-Labe za novodobou Hladovou zeď. Kdyby už byl a fungoval, mohly se teď vody z povodí Orlice přepouštět na Moravu. No ale není nad to, když se k odborným záležitostem vyjadřují lidé, co rozumějí všemu!

    OdpovědětVymazat
  26. On se ten pán, co dělal a snad ještě dělá dolnorakouského hejtmana - snad jmenuje Pavelec a ne Pavlovec - tímto se mu i Jihočeským mutrám omlouvám!

    OdpovědětVymazat
  27. Tak přece jenom Pavlovec a ne Pavelec. A k tomu ne hejtman, ale jenom povereník! A pochází z Čech - já vždy myslel, že je to Slovinec! A navíc už není v funkci! Tolik omylů z mé strany najednou! Alespoň že ty Jihočeské mutry zde existují jako nezpochybnitelná jistota!

    OdpovědětVymazat
  28. Hesla feministických aktivistek

    Několik hesel feministických aktivistek ze švédských organizací ROKS, Göteborgs Queerinstitut, Unfucked pussy, Virus a dalších. Jde o blogerky, umělkyně, novinářky a ženy z akademické obce, jako je Sofi Laestanderová, Emelie Christianzenová, Joanna Rytelová, Ida Söderquistová, Nour Alkamilová, Hanna Ljungqvistová, Eva Lundgrenová, Ireen von Wachenfeldtová či Tiina Rosenbergová. Patří k nim však i řada významných političek, například Gudrun Schymanová, dříve předsedkyně Levicové strany, která později založila a vedla stranu Feministická iniciativa, ministryně pro rovnoprávnost Claes Borgströmová či bývala ministryně pro rovnoprávnost a exnáměstkyně předsedy vlády Margareta Wibergová.

    Všichni muži jsou potenciální násilníci!
    Den vagíny stanoven na 29. března!
    Den vagíny stanoven na 26. dubna!
    Pornografie je zbraní proti bohu a kapitalismu!
    Nenávidíme muže! Muži jsou zvířata!
    Zakažte mužům nakupovat alkohol!
    Zákaz vycházení pro muže!
    V příštích pěti letech budou všichni bílí heterosexuální vysocí plavovlasí modroocí muži mezi 40 a 50 lety posledními ve frontě, budou-li se chtít zaměstnat.
    Švédští muži jsou jako talibáni!
    Zařiďte park jen pro muže („manspark“), ostatní budou jen pro ženy!
    Ženy souložící s muži jsou zrádkyně svého pohlaví!
    Muži by měli provozovat více análního sexu a být feminističtější!
    Kalhoty umožňující ženám močit vestoje uvedeny na trh.
    Zakažte mužům jezdit metrem od 21 do 5 hodin!
    V barech neobsluhujte muže!
    Zaveďte zvláštní daň na muže!
    Každá žena, která ví, že porodí chlapce, by měla požádat o potrat!

    Poslední heslo je sice z konference, jež se konala ve Švédsku, ale od britské feministky Sheily Jeffreyové.

    Kocour nemá slov - lidská blbost je jak patrno bezbřehá. Copak Cikáni, co islám...

    OdpovědětVymazat
  29. Ta hesla Nahoře jsou patrně jen malým testíkem na chlapy. Kdo je začne brát vážně a ohrazovat se vůči nim, je ženskými pasován na idiota.

    OdpovědětVymazat
  30. Mě nejvíce rozesmála následující 2:
    Ženy souložící s muži jsou zrádkyně svého pohlaví!
    Každá žena, která ví, že porodí chlapce, by měla požádat o potrat!
    ta jsou na Darvinovu cenu :D

    OdpovědětVymazat

"Pravidla moštárny" jsou stejná jako v Hospůdce. Spammeři a trollové budou bez milosti likvidováni. Hlasatelé jiných (i opačných) názorů než má Kocour však nikoliv.

Jak se podepsat? >> Komentovat jako >> Název/Adresa URL >>Název a vepsat svůj nick nebo jméno. Pak >> Pokračovat a nakonec >> Publikovat. (Počkat, až to Drak nebo Kocour propustí na obrazovku.)